237 (Na koji način se otvaraju stupnjevi čovjekova uma)
249 (Postoje tri klase prirodnih ljudi)
Ovu knjigu sâm E. S. nije objavio za života, i kao takva nema isti autoritet/duhovnu vrijednost kao ona djela čije je objavljivanje on ‘blagoslovio’; drugim riječima, njegova nedovršena ili ‘ostavljena po strani’ djela koja su njegovi sljedbenici objavili nakon njegove smrti kao takva nemaju isti autoritet/duhovnu vrijednost, tj. ne mogu se smatrati za ‘Bogom inspiriranu Riječ koja je po E. S. bila objavljena u svrhu izgradnje Nove Crkve, tj. Novog Jeruzalema.’
2-6 (Kršćanska Crkva postoji gdje se obožava Gospod i gdje se Riječ čita sa prosvjetljenjem)
18 (‘Otac’ i ‘Sin’ je jedino Gospod)
24,25 (Paradoksi: Sin rođen od vječnosti… Tri Osobe koje su iste suštine a različitih obilježja…)
21-25 (Božja Providnost Gospoda uzrokuje da ono što je zlo i istovremeno lažno služi…)
178,179 (Čovjeku nije odobreno znanje o budućim događajima)
229-231 (Postoje mnoge vrste oskvrnuća onog što je sveto, ali ova je najgora od svih)
234 (Zakoni dopuštenja/pristanka su također zakoni Božje providnosti)
1 (Jel dopalo se Gospodinu objaviti mi Sebe…)
31 (Nakon smrti čovjek nije prirodni čovjek, već duhovni)
47-50 (Zemaljski bračni parovi nakon smrti)
70. (Henokova propovijed o ljubavi)
75:5, 6 (‘Vas dvoje ste JEDNO’)
156 (Bračno stanje je poželjnije tj. ima prednost nad celibatom)
229 (Za one koji žude istinsku bračnu Ljubav Gospod osigurava slične partnere…)
232 (Magarci koji nose terete)
236-243 (Unutarnji razlozi za hladnoću u braku)
251 (Postoji nekoliko uzroka za razdvajanje…)
252 (Prvi je razlog legitimnog razdvajanja mana uma)
255 [Preljub je razlog za (ili ‘ono što uzrokuje’) rastavu braka]
314 (Napisano je na ruci)
316. (Drugo iskustvo)
317, 318, 320, 321 (Ponovljeni brakovi)
353 (Žena stalno vuče prema sebi oholost muževljeve vlastite inteligencije)
374 (Ljubomora je u nekim slučajevima rezultat mentalnog oboljenja)
378 (Ljubomora postoji čak i među životinjama i među pticama)
396 (Povezivanje nevinosti u roditelja sa onom u male djece)
414 (Sa anđelima sam vodio različite razgovore na temu nevinosti)
Ovu knjigu sâm E. S. nije objavio za života, i kao takva nema isti autoritet/duhovnu vrijednost kao ona djela čije je objavljivanje on ‘blagoslovio’; drugim riječima, njegova nedovršena ili ‘ostavljena po strani’ djela koja su njegovi sljedbenici objavili nakon njegove smrti kao takva nemaju isti autoritet/duhovnu vrijednost, tj. ne mogu se smatrati za ‘Bogom inspiriranu Riječ koja je po E. S. bila objavljena u svrhu izgradnje Nove Crkve, tj. Novog Jeruzalema.’
1 (Reprezentacija prirodnog značenja Riječi, koji sadržava duhovno značenje)
5 (Duhovni smisao Riječi i njezin prirodni smisao)
7 (Duhovni smisao Riječi: o korespondencijama)
12 (Prosvjetljenje uz pomoć Riječi)
Doktrina o Gospodu za Novi Jeruzalem
Emanuel Swedenborg
I.CIJELO SVETO PISMO RASPRAVLJA O GOSPODU: GOSPOD JE RIJEČ
IV. MUKOM KRIŽA GOSPOD NIJE UKLONIO GRIJEHE, VEĆ IH JE PONIO
V. PRIPISIVANJE GOSPODNJE ZASLUGE NIJE NIŠTA DRUGO NEGO OPROST GRIJEHA NAKON POKAJANJA
VI. GOSPOD SE S OBZIROM NA NJEGOVO BOŽANSKO LJUDSKO NAZIVA ‘SIN BOŽJI’; A KAO RIJEČ, ‘SIN ČOVJEČJI’
VIII. GOSPOD JE SÂM BOG, OD KOGA JE I U SVEZI KOGA JE RIJEČ
IX. BOG JE JEDAN, I GOSPODAR ISUS KRIST JE TAJ BOG
X. SVETI DUH JE BOŽANSKO PROIZLAZEĆE IZ GOSPODA, A ONO JE SÂM GOSPOD
XII. KADA SE U OTKROVENJU SPOMINJE ‘NOVI JERUZALEM’, TIME JE NAZNAČENA NOVA CRKVA
Doktrina o Svetom Pismu za Novi Jeruzalem
Emanuel Swedenborg
I. SVETO PISMO, ILI RIJEČ, JE SÂMA BOŽANSKA ISTINA
II. SVETO PISMO, ILI RIJEČ, JE SÂMA BOŽANSKA ISTINA
III. ZNAČENJE SLOVA RIJEČI JE TEMELJ, SPREMNIK, I POTPORA NJEZINIH DUHOVNIH I BOŽANSTVENIH ZNAČENJA
IV. BOŽANSKA ISTINA, U ZNAČENJU SLOVA, JE U SVOJOJ PUNINI, SVOJOJ SVETOSTI, I SVOJOJ SNAZI
V. DOKTRINA CRKVE MORA BITI IZVEDENA IZ ZNAČENJA SLOVA RIJEČI, I PUTEM NJEGA POTVRĐENA
VI. SJEDINJENJE SA GOSPODOM, I ZDRUŽIVANJE S ANĐELIMA SE OSTVARUJE POMOĆU ZNAČENJA SLOVA RIJEČI
VII. RIJEČ SE MOŽE PRONAĆI U SVIM NEBESIMA, I IZVOR JE SVE ANĐEOSKE MUDROSTI
VIII. CRKVA POSTOJI IZ RIJEČI, I TAKVA JE KAKVO JE NJEZINO RAZUMIJEVANJE RIJEČI
X. KRIVOVJERJA MOGU BITI FORMULIRANA IZ ZNAČENJA SLOVA RIJEČI, ALI JE ŠTETNO POTVRDITI IH
XII. PRIJE RIJEČI KOJA JE SADA U SVIJETU, POSTOJALA JE RIJEČ KOJA JE IZGUBLJENA
XIII. POSREDSTVOM RIJEČI SVJETLO IMAJU TAKOĐER I ONI KOJI SU IZVAN CRKVE, I NE POSJEDUJU RIJEČ
Doktrina o Vjeri za Novi Jeruzalem
Emanuel Swedenborg
I. VJERA JE JEDNO UNUTARNJE SPOZNAVANJE I PRIZNAVANJE ISTINE
IV. KRŠĆANSKA VJERA U NJEZINOJ UNIVERZALNOJ IDEJI ILI FORMI
V. VJERA DANAŠNJEG VREMENA U SVOJOJ UNIVERZALNOJ IDEJI ILI FORMI
VI. PRIRODA VJERE KOJA JE ODVOJENA OD DOBROČINSTVA
X. VJERA ODVOJENA OD DOBROČINSTVA UNIŠTAVA CRKVU I SVE STVARI KOJE JOJ PRIPADAJU
Doktrina o Životu za Novi Jeruzalem
Emanuel Swedenborg
I. SVA RELIGIJA SE ODNOSI PREMA ŽIVOTU, A ŽIVOT RELIGIJE JE ČINITI ONO ŠTO JE DOBRO
II. NITKO NE MOŽE ČINITI DOBRO SAM OD SEBE, A DA JE TO DOBRO STVARNO DOBRO
Ovu knjigu sâm E. S. nije objavio za života, i kao takva nema isti autoritet/duhovnu vrijednost kao ona djela čije je objavljivanje on ‘blagoslovio’; drugim riječima, njegova nedovršena ili ‘ostavljena po strani’ djela koja su njegovi sljedbenici objavili nakon njegove smrti kao takva nemaju isti autoritet/duhovnu vrijednost, tj. ne mogu se smatrati za ‘Bogom inspiriranu Riječ koja je po E. S. bila objavljena u svrhu izgradnje Nove Crkve, tj. Novog Jeruzalema.’
81 (Dok sam molio Gospodovu Molitvu…)
211 (Kraljevstvo Boga Mesije mora uskoro doći)
228 (O stanju prokletih u paklu)
290, 294 (Ponovni susret rodbine i bračnih drugova u onostranom)
304 (Kada je ljudski um apsorbiran u svjetovne brige, onda on propada sa neba)
339, 340, 342 (U svezi Muhameda i Muslimana)
344-347 (U svezi Muhameda i male Muslimanske djece na nebu)
403 (Muslimanski duhovi su vrlo podučljivi i poslušni)
443 (O ljudima koji su bili obožavani kao sveci, i time kao bogovi)
477-480 (U svezi drugog Muhameda: tko su najgori duhovi na nebu?)
592, 593 (U svezi kazne onih žena koje su živjele luksuzan i lijen život)
610, 611 (Da se u drugom životu poznanici sretnu)
703, 704 (Nastavak u svezi primanja u unutarnje nebo)
1161-1163 (Da je duhovno ne-sklono maslacu)
1166 (Onaj koji prianja uz svjetovne brige propada u sasvim drugo stanje)
1167 (Razlika u uvjetima između duhova i ljudi po pitanju zajednica)
1336-7 (U svezi jednog koji je počinio samoubojstvo)
1825,1826 (Sve stvari od vjere su ispunjene/ obogaćene iz najdubljeg/najunutarnijeg)
1877 (U svezi Riječi Gospodnje)
1878 (U svezi izbavljenja/oslobođenja od Zla/Zloga)
1896 (Tijekom izgovaranja Molitve Gospodnje…)
1966 (Zli duhovi su u boli i bivaju mučeni ako ih anđeli pomno promatraju)
2091-2093 (Kako su duhovi i anđeli u različitim zajednicama)
2103 (Zajednice se sastoje uglavnom od onih koji su jedne vrste)
2133-2134 (O rimokatoličkim svecima)
2188 (Da anđeli nemaju pamćenja prošlih stvari niti unaprijed-vid budućnosti)
2207 (U svezi anđeoske mentalne ideje u Gospodovoj molitvi)
2771 (Da se rođaci, prijatelji, suradnici, međusobno susretnu u drugom životu)
2759 (Što predstavljaju riječi Gospodove Molitve ‘ne uvedi nas u kušnje’)
2802 (Oni koje nazivaju svecima u duhovnom svijetu nikome ne mogu pomoći)
3380-3383 (Swedenborgu je ukazano kako snovi utječu u one koji spavaju)
3546 (Da svijet duhova ne može a ne pobjeći pred silnim prisustvom jednog jedinog anđela)
3623 (Da užici i zadovoljstva ni u kojem slučaju nisu uskraćeni čovjeku)
3963 (Kvaliteta duhova koji su bili sa mnom)
4344 (Sirene u duhovnom svijetu)
4432 (U odnosu na red, i to što zbog reda ljudi krivicu za zla svaljuju na gospodara)
4594 (U svezi grupe sirena i njihovog pakla)
4653 (U svezi onih koji vjeruju kako samo vjera spašava čovjeka)
4717, 4718 (Da su lica promijenjena u drugom životu)
4730 (Da su lica promijenjena)
4879 (Oni duhovi koji se odnose prema želucu)
5240-5248 (O obliku neba, i situaciji tamo sa narodima i ljudima , i o Muslimanima i neznabošcima)
5258-5262 (Nastavak u svezi Muslimana i Posljednjeg Suda nad njima)
5263-5267 (U svezi neznabožaca i njihova posljednjeg suda)
5268 (U svezi različitih Muhameda)
5843-5847 (Posljednji papa, Benedikt XIV)
6008 (Duhovi koji izazivaju užasnu pospanost, jedva san, a ne budno stanje)
6021 (Gospod: razgovor sa Muslimanima)
6039-6042 (Sudbina Luthera, Calvina i Melancthona u duhovnom svijetu)
Ovu knjigu sâm E. S. nije objavio za života, i kao takva nema isti autoritet/duhovnu vrijednost kao ona djela čije je objavljivanje on ‘blagoslovio’; drugim riječima, njegova nedovršena ili ‘ostavljena po strani’ djela koja su njegovi sljedbenici objavili nakon njegove smrti kao takva nemaju isti autoritet/duhovnu vrijednost, tj. ne mogu se smatrati za ‘Bogom inspiriranu Riječ koja je po E. S. bila objavljena u svrhu izgradnje Nove Crkve, tj. Novog Jeruzalema.’
107. 4111 (‘Neka narod ide i skuplja svaki dan koliko mu za dan treba’)
227. 5476 (U Crkvi uistinu Kršćanskoj su sadržane sve i najmanje stvari u Gospodovoj molitvi)
228. 5477 (Gospodnja Molitva… duhovno značenje ‘kruha’)
1-3 (Novi Jeruzalem, ‘U čemu se sastoji vjera Novog Neba i Nove Crkve?’)
14 (Svaki čovjek koji ne priznaje Boga je izopćen iz crkve i stoga proklet)
19 (Bog je nazvan Jehova po svojem biću)
20 (Bog je sâma supstanca i sâma forma)
21,22 (Božansko Biće je Biće samo u sebi)
27-34 (Beskonačnost ili neizmjernost i vječnost Boga)
36-47 (Božanska Suština, što je Božanska Ljubav i Božanska Mudrost)
81-137 / Poglavlje 2 (Gospodin Iskupitelj i Iskupljenje)
138-188 / Poglavlje 3 (Sveti Duh i Bozansko djelovanje)
189-281 / Poglavlje 4 (Sveto Pismo ili Riječ Gospodnja)
392-462 / Poglavlje 7 (Dobročinstvo, ili ljubav prema bližnjemu i dobra djela)
463-508 / Poglavlje 8 (Slobodna volja)
509-570 / Poglavlje 9 (Pokajanje)
571-625 / Poglavlje 10 (Ponovno formiranje i preporod)
626-666 / Poglavlje 11 (Uračunavanje)
667-697 / Poglavlje 12 (Krštenje)
698-752 / Poglavlje 13 (Sveta Večera)
786-787 [Ova nova Crkva (Novi Jeruzalem) je kruna svih crkava koje su do sada postojale na Zemlji]
Ovu knjigu sâm E. S. nije objavio za života, i kao takva nema isti autoritet/duhovnu vrijednost kao ona djela čije je objavljivanje on ‘blagoslovio’; drugim riječima, njegova nedovršena ili ‘ostavljena po strani’ djela koja su njegovi sljedbenici objavili nakon njegove smrti kao takva nemaju isti autoritet/duhovnu vrijednost, tj. ne mogu se smatrati za ‘Bogom inspiriranu Riječ koja je po E. S. bila objavljena u svrhu izgradnje Nove Crkve, tj. Novog Jeruzalema.’
4603 (Razgovor sa određenim Rimokatolikom u svezi njihovih svetaca)
Ovu knjigu sâm E. S. nije objavio za života, i kao takva nema isti autoritet/duhovnu vrijednost kao ona djela čije je objavljivanje on ‘blagoslovio’; drugim riječima, njegova nedovršena ili ‘ostavljena po strani’ djela koja su njegovi sljedbenici objavili nakon njegove smrti kao takva nemaju isti autoritet/duhovnu vrijednost, tj. ne mogu se smatrati za ‘Bogom inspiriranu Riječ koja je po E. S. bila objavljena u svrhu izgradnje Nove Crkve, tj. Novog Jeruzalema.’
1-4 (Riječ Starog Testamenta u sebi sadržava duboke nebeske tajne)
29:2 (‘Jer Tvoje je kraljevstvo…’)
68 (Ja sam vidio, čuo i osjetio…)
70 (Kako mi je dozvoljeno objelodaniti)
92 (O miru božanstvenog čovjeka u njegovom izvanjskom čovjeku)
125-130 (Stablo spoznaje dobra i zla)
168-189; 314-323; 443-448 (Čovjekovo buđenje iz smrti, i njegov ulazak u vječni život)
210 (Što je čovjeku svojstveno?)
587-589 (Jehova se pokajao što je napravio čovjeka na zemlji)
592 (Jehova reče, Izbrisat/uništit ću čovjeka)
680:1, 2 (Dobra i istine su prava hrana za čovjeka)
866 (Korespondencija ‘gavrana’ u Riječi)
938, 939 (Nastavak u svezi paklova…)
1001 (‘Samo ne smijete jesti mesa u kojem je još duša, tj. njegova krv)
1002 (Gledano u sebi, jedenje životinjskog mesa je nešto poročno)
1013 (‘Jer na sliku Božju On stvori čovjeka…’)
1361 (Kada je i zašto Božja Crkva na Zemlji postala reprezentativna?!)
1403-1405 (Istinita i izmišljena povijest u Starom Zavjetu)
1419 – Suština nebeske Ljubavi (Postanak 12:2)
1594 (Ljubav prema sebi u sebi krije…)
1738 (Desetina svega koju je Abram dao Melkizedeku)
1799:3, 4 (Sve različte Crkve bi postale jedna…)
1875 (Anđeoske ideje u svezi riječi ‘Ne uvedi nas u kušnju, nego izbavi nas od zl(og)a’)
1906 (‘Pošto je Abram proboravio deset godina u zemlji Kananskoj’)
1975 – 1976 Nebeske Tajne (Elliott)
2132 (Čovjek bez svadbenog odijela)
2289 (Stanje mlade djece u drugom životu)
2304 (Kriva pretpostavka kako mlada djeca na nebu zauvijek ostaju mlada)
2307-2308 (Swedenborgov razgovor sa anđelima u svezi zala…)
2309 (Krivi odgoj djece na ovoj Zemlji… razvijanje mržnje i osvetoljubivosti)
2493 (Razgovarao sam sa anđelima u svezi pamćenja prošlih stvari)
2535 (‘Moljenjem’ je naznačen razgovor sa Bogom i istovremeno Otkrovenje)
2748 (Preljubnici u duhovnom svijetu)
2768 (‘Bog je stavio Abrahama na kušnju…’)
2838:4 (Kruh naš svagdanji daj nam… i ‘OVAJ’ dan)
3147:9, 10 (O ritualnom pranju kod Židova)
3475-3480 (Reprezentacije… na nebu… u Riječi… u Židovskoj i Kršćanskoj Crkvi)
3735 (‘Dade mi kruha da jedem i odijela da oblačim’)
3854 (Gospodnje pred-viđanje i Providnost)
4225-4226 (Anđeli višeg i nižeg neba)
4281:2, 3 (Crkva među Židovima nije bila Crkva nego ono što reprezentira Crkvu)
4793 (O unutarnjoj opsjednutosti)
5094:4 (Odlika je inteligentnog bića da za svoj cilj ima neku svrhu)
5711-5713 (Korespodencije bolesti s duhovnim svijetom)
5726 (Bolest i smrt nemaju drugog uzroka do grijeha)
6195-6196 (Kvaliteta naših ljubavi uvjetuje koji su duhovi sa nama)
6212 (O uplivu od strane duhova kakvog su imali proroci)
6213 (Izvanjska ograničavanja)
6478 (Najviši stupanj nevinosti pri davanju)
6619 (Gospodova molitva sadrži više nego cijelo nebo može razumjeti)
6887 (‘Ovo Mi je ime dovijeka…’)
6997 [Razljuti se Jehova (ili ‘zapalio se gnjev Jehovin’) na Mojsija]
7361 (Govor najdrevnijih ljudi na našoj planeti…)
7366-7377 (Ljubav prema sebi i svijetu – 1)
7488-7494 (Ljubav prema sebi i svijetu – 2)
7778 (Što se tiče vjere koja je lišena djela ljubavi prema bližnjem…)
8318:2,3 (Iz ljubavi prema sebi i prema svijetu izviru sva zla)
8391 (Oni koji žive život u vjeri svakodnevno vrše pokajanje)
8542 (‘… pojave se prepelice’)
8742,8743 (Učenja o ljubavi prema bližnjem)
8864:4 (U Gospodovoj Molitvi sve stvari slijede u serijama)
9128 (Ako je sunce izašlo nad njim)
9286 (‘Tri puta na godinu ćeš meni održavati svetkovinu’)
10038:2 (Oni koji su u ljubavi prema sebi ne mogu biti u ljubavi prema Bogu)
10040:2 (Razdvajanje kruha od vina u Katoličkoj crkvi je bilo od Božanske Providnosti)
10149 (‘Moja će ih slava posvećivati’)
10167-10175 (Istinska bračna ljubav)
2-6 (Gospod Isus Krist je Bog neba i zemlje)
15, 16 (Ljubiti Gospoda i bližnjeg znači…)
20-23 (Nebo je podijeljeno na dva kraljevstva)
87-91 (Postoji korespondencija svih nebeskih stvari i svih stvari koje pripadaju čovjeku)
110 (Korespondencija duhovnih stvari sa prirodnima ilustrirana nekim primjerima…)
126 (Svjetlost i toplina na nebu)
175 (Reprezentacije i pojave na nebu)
184, 185 (Anđeoska prebivališta)
254 (Na koji način je Gospod govorio sa prorocima kroz koje je bila dana Riječ)
256 (Pričina iz koje je proizašlo obmanjujuće vjerovanje u čovjekovu reinkarnaciju)
268 (Na nebu postoji komunikacija svih stvari…)
277 (Nevinost djetinstva ili u male djece)
291 (U Crkvi je vrlo dobro poznato kako je svo dobro od Gospoda)
292 (Sa svakim čovjekom se nalaze dobri i zli duhovi)
293 (Razlog zašto čovjek ima komunikaciju sa paklom i komunikaciju sa nebom)
295 (Duhovi združeni sa čovjekom su isti kao on sam s obzirom na osjećaj ili ljubav)
298 (Duhovi koji su sa čovjekom nikada ne utječu u čovjeka iz njihova vlastitog pamćenja…)
316 (Pogledajte ruke Moje i noge da vidite da sam to zaista Ja)
357 (Bogati i siromašni ljudi na nebu)
361 ( Bogati i siromašni na nebu (nastavak) )
365 (‘Bogati’ i ‘siromašni’ duhovno značenje…)
399 (Užitak je svakoga na nebu dijeliti užitke sa…)
401 (Pretvaranje užitaka naših ljubavi nakon smrti)
406 (Vrlo je važno znati tko je Gospodar nebeskog kraljevstva, i kakva je tamo vrsta vlasti…)
408 (Na nebu je najveći onaj koji je najmanji)
445-452 (Ponovno oživljavanje čovjeka iz mrtvih)
453-460 (Čovjek je nakon smrti u potpunom ljudskom obliku)
470-484 (Priroda našeg života nakon smrti ovisi o načinu života kakvog smo vodili u svijetu)
485-490 (Užici svačijeg života su nakon smrti promijenjeni u stvari koje sa njima korespondiraju)
533 (Nije tako teško živjeti nebeski život kako se vjeruje)
534 (Put koji vodi u nebo i put koji vodi u pakao)
557 (Kakva je ljubav prema sebi se može vidjeti ako ju usporedimo sa nebeskom ljubavi)
78 (Ljubav prema sebi i prema svijetu su zajedno protivne…)
84-105 (Ljubav prema bližnjem ili dobročinstvo)
159-169 (Pokajanje i otpuštanje grijeha)
Ovu knjigu sâm E. S. nije objavio za života, i kao takva nema isti autoritet/duhovnu vrijednost kao ona djela čije je objavljivanje on ‘blagoslovio’; drugim riječima, njegova nedovršena ili ‘ostavljena po strani’ djela koja su njegovi sljedbenici objavili nakon njegove smrti kao takva nemaju isti autoritet/duhovnu vrijednost, tj. ne mogu se smatrati za ‘Bogom inspiriranu Riječ koja je po E. S. bila objavljena u svrhu izgradnje Nove Crkve, tj. Novog Jeruzalema.’
295:2, 3 (Značenje ‘volje’ kad se u Riječi govori o Gospodu je Božanska Ljubav…)
325:3-6 (Obožavanje Boga se ne sastoji…)
519:2 (I dadoše Mu piti ‘ocat’ i ‘vino pomiješano sa mirisnom smolom’)
1086:6 (Sila Riječi Božje u značenju Slova)
1102,1103 (Ideja o tri Božanske Osobe, tj. tri Boga, zatvara nebo za čovjeka!!!)
1 (‘Što je duhovno značenje, to do sada nije bilo poznato’)
4 (‘Ono što se ima ubrzo dogoditi’)
60 (‘A evo živim u vijeke vjekova’)
233 (Ljubav iz koje čovjek čita Riječ)
527 (‘Strah od Boga je početak mudrosti’)
36-38 (Tamo gdje nema ljubavi prema bližnjem tamo nema ni vjere)
57 (‘Ti si Petar, i na toj stijeni ću izgraditi Svoju Crkvu’)
Ovu knjigu sâm E. S. nije objavio za života, i kao takva nema isti autoritet/duhovnu vrijednost kao ona djela čije je objavljivanje on ‘blagoslovio’; drugim riječima, njegova nedovršena ili ‘ostavljena po strani’ djela koja su njegovi sljedbenici objavili nakon njegove smrti kao takva nemaju isti autoritet/duhovnu vrijednost, tj. ne mogu se smatrati za ‘Bogom inspiriranu Riječ koja je po E. S. bila objavljena u svrhu izgradnje Nove Crkve, tj. Novog Jeruzalema.’
41 (Prije nego je svijet bio stvoren Božje trojstvo nije postojalo)