Emanuel Swedenborg

‘Gospod mi je dozvolio istovremeno biti u duhovnom i prirodnom svijetu, i sa anđelima razgovarati kao sa ljudima, i na taj način se upoznati sa stanjima onih koji nakon smrti prijeđu u taj do sada nepoznat svijet. Razgovarao sam sa svim svojim rođacima i prijateljima, također sa kraljevima, vojvodama, i učenim ljudima nakon njihovog odlaska iz ovog života, i to neprestano u trajanju od dvadeset i sedam godina. Ja sam stoga u stanju, iz stvarnog iskustva, opisati stanja ljudi nakon smrti, i to onih koji su živjeli dobrim životima, kao i onih koji su živjeli opakim životima.’

Emanuel Swedenborg

‘Gospod mi je dozvolio istovremeno biti u duhovnom i prirodnom svijetu, i sa anđelima razgovarati kao sa ljudima, i na taj način se upoznati sa stanjima onih koji nakon smrti prijeđu u taj do sada nepoznat svijet. Razgovarao sam sa svim svojim rođacima i prijateljima, također sa kraljevima, vojvodama, i učenim ljudima nakon njihovog odlaska iz ovog života, i to neprestano u trajanju od dvadeset i sedam godina. Ja sam stoga u stanju, iz stvarnog iskustva, opisati stanja ljudi nakon smrti, i to onih koji su živjeli dobrim životima, kao i onih koji su živjeli opakim životima.’

943 (Kakva je u duhovnom svijetu sudbina ljudi koji su za života tražili samo provod i tjelesno uživanje)

Print Friendly, PDF & Email

Kakva je u duhovnom svijetu sudbina ljudi koji su za života tražili samo provod i tjelesno uživanje

943.  Ljudi koji su za svoga života u tijelu bili zaokupljeni potragom za užicima jedino (ili ‘kojima je potraga za užicima bila životni cilj’), čija je jedina žudnja bila izdovoljiti sebe i živjeti grandiozno i luksuzno (= svetkovati), koji su obraćali pažnju jedino na sebe i svijet, i koji su smatrali da Božanske stvari nisu važne (ili ‘ne uzimajući u obzir Božanske stvari’) – ljudi koji su bili lišeni vjere i dobročinstva (= ljubavi prema bližnjem) – su nakon smrti najprije uvedeni u život sličan životu kojeg su vodili u svijetu. Postoji mjesto naprijed na lijevo i prilično duboko dolje (ili ‘na znatnoj dubini’) gdje je sve užitak, igra, ples, ručavanje, i čavrljanje. Tamo su takve osobe dovedene/prenijete, i tada oni nisu svjesni da se nalaze igdje drugdje nego u svijetu. Ali scena se ubrzo mijenja. Nakon određenog vremena su oni dovedeni dolje u pakao ispod zadnjice koji je pravi pravcati izmet, jer u drugom životu se takva vrsta čisto fizičkog užitka pretvara u izmet. Ja sam ih vidio na tom mjestu kako unaokolo nose izmet i oplakuju svoje stanje (ili ‘tuguju u svezi uvjeta u kojima žive’).

Spread the Truth