KRŠTENJE
202. Krštenje je bilo ustanovljeno kao znak da čovjek pripada Crkvi, i podsjetnik da treba biti preporođen. Pranje krštenja ne predstavlja ništa drugo nego duhovno pranje, što je ponovno-rođenje.
203. Svo ponovno-rođenje je ostvareno od strane Gospoda kroz istine vjere, i životom u skladu s njima. Krštenje, prema tome, svjedoči da čovjek pripada Crkvi, i da je sposoban biti ponovno-rođen: jer u Crkvi je Gospod priznat kao Onaj Koji pre-porađa; a Riječ sadržava istine vjere, kroz koje je ponovno-rođenje ostvareno.
204. Ovo Gospod naučava u Ivanu 3:5, ‘Ako se čovjek ne rodi iz vode i duha, on ne može ući u kraljevstvo Božje’; ‘voda’, u duhovnom smislu, predstavlja istinu vjere iz Riječi; ‘duh’, život u skladu sa tom istinom; a biti ‘rođen’, biti preporođen ovim sredstvima.
205. Pošto svatko prilikom ponovnog rađanja također trpi iskušenja, što su duhovne borbe protiv zala i neistina, vode krštenja također predstavljaju ove.
206. Pošto je krštenje znak i podsjetnik za ove stvari, čovjek može biti kršten kao djetešce; a ako ne onda, on može biti kršten kao odrasla osoba.
207. Neka oni, prema tome, koji su bili kršteni, imaju na umu da krštenje ne dodjeljuje vjeru ili spasenje, već svjedoči kako će oni koji su bili kršteni primiti vjeru, i biti spašeni, ako su ponovno-rođeni.
208. Iz ovog se može vidjeti što predstavljaju Gospodnje riječi u Marku 16:16, ‘Onaj koji (uz)vjeruje i koji se pokrsti, će biti spašen; ali onaj koji ne (uz)vjeruje, biti će osuđen;’ ‘onaj koji (uz)vjeruje’ predstavlja onog koji priznaje Gospoda , i prima od Njega Božanske Istine kroz Riječ: a ‘onaj koji je bio pokršten’, predstavlja onog koji je kroz ove istine bio ponovno-rođen od strane Gospoda.
E.Swedenborg ‘Novi Jeruzalem i njegova Nebeska Doktrina – 202-208’