Ispravan odgoj djece prema njihovim talentima… Važnost unutarnjeg razvoja za probuđenje duha…
Rekoh Ja: “Ništa nije lakše od toga: jer – kako Sam vam pokazao ranije – mora biti svih vrsta različitosti među ljudima tako da jedan potrebuje drugoga i jedna osoba može služiti drugu na različite načine.
[2] Kada bi svi ljudi bili jednako marljivi i imali iste talente tada vrlo brzo ne bi imali nikakve potrebe jedni za drugima. Prema tome, već djeca istih roditelja imaju različite talente i sposobnosti. Odgajatelj bi, međutim, trebao biti sposoban ove ocijeniti ispravno i tada djecu podučiti u skladu sa njihovim talentima i sposobnostima. Tada će svi oni biti vođeni do ispravnog cilja.
[3] Ali ako, usprkos različitim talentima i sposobnostima vaše djece, vi želite od svih njih da postanu, na primjer, krojač ili tkalac, tada ćete, naravno, pronaći jedinu istinsku marljivost i gorljivost kod onih koji imaju talent za ono što uče. Kasnije kada postanu neovisni ljudi, takva djeca neće činiti mnogo za dobrobit njihovih bližnjih jer oni, bez ispravnog talenta, nikada neće biti u mogućnosti biti onoliko učinkoviti u onome što su učili sa velikom poteškoćom, za razliku od onih koji su već od djetinjstva imali ispravan talent za to.
[4] Prema tome, razumljivo je da uzrok za činjenicu da je jedno dijete više gorljivo od drugoga leži uglavnom u roditeljima i ostalim učiteljima mladih. Vinova loza daje grožđe, a stablo smokve smokvu, i oba voća slatkoga su okusa, ali ako se odnosite prema stablu smokve na isti način kao prema vinovoj lozi, ono će dati samo malo plodova, i ako dozvolite vinovoj lozi da raste kao stablo smokve bez obrezivanja, tada će vinova loza uskoro usahnuti i dati samo nekoliko grozdova. Da li ovo dobro razumijete?!’
[5] Zatim čarobnjak reče: „O Gospode, zahvaljujem Ti se za ovo važno i prekrasno objašnjenje. Da, čovjek ovdje može prepoznati kako je slijep i neuk sa svom svojom drskom mudrošću. Što to mnogi svjetovno mudri ljudi zamišljaju? Da na kraju više ne vide šumu između drveća. Kada bi čovjek samo bio voljan malo otvoriti svoje oči, tako je očigledno. Svako dijete očito ima različiti stas. Često je jedno više od drugog, jedno je grublje, drugo je jako blago i nježno, i stoga samo izvana već postoje velike razlike između djece istih roditelja. Onda, kako će tek različiti biti iznutra.
[6] Ne bi li vanjske različite karakteristike trebale biti dovoljne za čovjeka koji razmišlja da zaključi iz ovoga da mora postojati također razlika u talentima i sposobnostima osobe, tako da mudar učitelj i nastavnik može ukazati čovjeku njegove talente, pomažući mu sa savjetima te djelom da razvije prisutne talente koje ima na plemenit i uspješan način? O ne, to uopće nije dovoljno slijepom mudrom čovjeku, kakav sam ja bio i još jesam. On želi sve ljude da budu isti. Oni svi moraju razmišljati i djelovati kao on i biti voljni nositi teret za koji nemaju snagu. I stoga, nije rijetko da su ljudi napravljeni budalama namjesto mudracima, koji nisu korisni niti sebi niti nikome drugome. Zahvaljujem Ti se ponovno, o Gospode, iz dubine moga srca za ovu lekciju, jer ovo ćemo primijeniti prvo na našoj vlastitoj djeci na plodonosan način.“
[7] Odmah zatim Agrikola reče: „Da, ovo je uistinu zlatna lekcija od koje ćemo mi Rimljani također imati koristi, a ja posebno, jer prije svega ja sâm imam djecu, a osim toga mladi ljudi koje ću povesti odavde u Rim će biti podučavani kako će mi njihovi talenti ukazati. Naravno, specifična temeljna poduka će morati prethoditi za sve, kao što su: čitanje svetih pisama, pisanje i aritmetika te također pouka o jezicima koji se govore među ljudima po cijelom Rimskom carstvu, jer bez ovog suštinskog znanja ne može se puno učiniti od čovjeka. Nakon toga, svaki čovjek mora biti odgajan prema njegovom najvećem talentu. Gospode, je li to ispravno?“
[8] Ja rekoh: „Naravno, jer svi ljudi moraju prvo biti u mogućnosti hodati, grabiti svojim rukama, vidjeti svojim očima i čuti svojim ušima prije nego li su sposobni izvoditi bilo kakav praktičan rad. Zato ljudi trebaju osnovno obrazovanje koje si ti spomenuo, pomoću čega je lakše doći do istinske mudrosti života. Ali istovremeno, trebalo bi obratiti pažnju da ljudi ne bi trebali od ovog osnovnog znanja i učenja načiniti glavno pitanje i da ne bi proveli cijeli svoj život proučavajući sveta pisma i jezike, zaboravljajući na taj način unutarnji razvoj koji probuđuje duh u čovjeku. Jer konačno, u ovome leži sva vrijednost života. Jer koja bi bila dobit čovjeku kada bi pisao i razumio sva sveta pisma u svijetu i mogao govoriti sve ljudske jezike, ali bi naštetio bi svojoj duši?
[9] Stoga, prije svega, tražite Kraljevstvo Božje na Zemlji, tražite ga unutar vas, i imajući Kraljevstvo Božje u vama, sve drugo će vam biti dano. Ali bez Kraljevstva Božjeg čovjek ne bi imao ništa čak i da posjeduje sva blaga na svijetu i znanje svih svjetovnih mudraca.
[10] Onaj koji posjeduje Božje Kraljevstvo u svome srcu ima sve. On ima najviše i najdublje znanje unutar sebe i vječni život u kojem ima moć i snagu, i ovo je sigurno više nego svega što su ljudi ovoga svijeta ikada smatrali velikim i najvrijednijim.
[11] Sutra u Emmausu, svi ćete biti svjedoci onoga što znači biti savršen čovjek. Govorim vam: istinski savršen čovjek može učiniti više nego svi drugi nesavršeni ljudi na cijeloj Zemlji.
Od Gospoda Isusa Krista, a putem Unutarnje Riječi, primio Njegov sluga, prorok i pisar Jakob Lorber, i zapisao u ‘Veliko Ivanovo Evanđelje – 7/126’