POGLAVLJE 45
Podudarno značenje uzimanja hrane/jedenja i pića/pijenja kod nebeskih duhova. Nebeski brak
[1] Gledajte, prilično veliko društvo je već s nama. Pogledajte samo milu djecu, kako je jedno veće nebeske ljepote od drugoga! Svako pokazuje drugu ljepotu. Muževni anđeli imaju mladenačku snagu, a izraz lica im je iznimno blag i svečan. Oči su im velike, pokazujući time da su pune svjetla; nosevi su im dobro oblikovani i vrlo nježni, što govori da su osjetljivi i da imaju oštru sposobnost razlučivanja. Usta su im mekana i uglavnom zatvorena, ukazujući na njihovu skromnost u mudrosti. Brade su im jednako tako meke i bez brade. Što govori da je stvarna mudrost slobodna (otvorena) a nije okružena divljim izrastom misticizma. Vratovi su im glatki i okrugli, što znači da se istina u načelu smatra očiglednom i cjelovitom. Primijetite i mekoću njihovih ruku; to znači da mudrost preuzima sve s dobrim promišljanjem i ne želi dirati ništa što je nesavršeno.
[2] Vi sada kažete: Čudno je da se muško biće ovdje pokazuje u gotovo istom zaobljenom ženskom obliku, na takav način da bi se konačno teško moglo znati u čemu bismo mi kao muževni duhovi više uživali, u iznimno lijepom muškom obliku, ili u ženskom. Ovo, dragi moji prijatelji, ima svoj razlog u istinskom nebeskom braku, jer je zapisano u Svetom Pismu da će muškarac i žena postati jedno tijelo (Matej 19:5, 6; Marko 10:8). Dakle, oni se ovdje ne razlikuju puno i svi su, kako reče Učitelj, jednaki anđelima Božjim (Luka 20:27-36)!
[3] Pitate postoje li ovdje spolne razlike među duhovima. Kažem vam: ovdje je isto kao i na nebeskim tijelima i duhovi ovdje također jedu i piju, kao što i osiguravaju nužne potrebe. I ovdje bračni parovi uživaju ‘bračne povlastice’ kao na zemlji, ali ovdje sve ima sasvim drugo značenje nego na nebeskim tijelima.
[4] Uzimanje jela i pića govori: Uzimanje Božanskog dobra i Božanske istine; ono što vi shvaćate kao tjelesni čin sjedinjenja, ovdje se shvaća kao sjedinjenje dobra ljubavi i istine vjere, u njegovom ljubavnom odvijanju. Sve to opstoji ovdje u svojoj funkciji i namjeni. Tko želi raditi, prvo mora preuzeti aktivni princip koji čini njegov temelj, a to je ono što se ovdje podrazumijeva kao uzimanje hrane.
[5] Probava ove hrane dovodi do kontinuiranog života duhova i podržava ga. Život doduše može i ne želi biti izoliran i samodostatan, ali uzima formu koja mu je podudarna i povlači ga; tada mu daje svoje povjerenje, uzrokujući tako reći dva života da postanu jedna potpuna cjelina. To se može shvatiti kao svrha. Svrha postaje razumna jer kombinirani život u svakom pogledu ima snažniji utjecaj od života koji stoji samostalno, a koji se ne može smatrati savršenim životom jer se ne može izraziti nikakva svrha ili rast. Razumijete li to?
[6] Kažeš: Najbolji prijatelju, samo djelomično, ali još nam nije sasvim jasno. Pa, još ću malo pojasniti. Na zemlji već imate podudaran čin koji prikazuje (seksualno) sjedinjenje duhova.
[7] Što se događa kada snažan muškarac tretira neku ženu magnetizmom? Ništa drugo nego da muškarac svojim moćnim duhom prodire u slabiji duh žene, time ga pobuđuje i podupire svojom silom tako da se magnetski povezuje s njom priljubljujući ju uz sebe na određeno vrijeme putem magnetizma i ujedinjuje ju eterički djelomično sa sobom, ili drugim riječima, ulazi s njom u ‘duhovni brak’.
[8] Što je rezultat takvog spoja (veze)? Kad biste samo ovlaš bacili pogled na raznolika ukazanja na ovom terenu, ne biste mogli reći ništa drugo nego: snaga slabijeg ženskog duha itekako je ojačana sjedinjavanjem s muškim duhom i u takvom su stanju sposobni za mnogo više nego što bi bilo moguće u izoliranom stanju, što je inače moguće samo rijetko ili uz veliki napor. Vidovitost, sposobnost stjecanja uvida u sebe i druge; ukratko rečeno, snažan, jasan prodor u inače neprobojne dubine stvaranja, rezultat je takvog sjedinjenja.
[9] Pa, to je priroda takozvanog duhovnog odnosa.On uključuje uzajamno preuzimanje dviju intimno povezanih duhovnih snaga, a rezultat je podudaran poznatom činu o kojem smo upravo raspravljali. Sada kažete da je sve jasno, ali ipak želite znati kakav je rezultat takvog čina ovdje. Kažem vam: takav se čin radi na isti način kao i kod istinski povezane ljubavi, ali nema nikakvog oblika senzualnosti bilo koje vrste.
[10] U prvoj zajednici, Adamovoj, kada su ljudi još uvijek imali mnogo više dodira s nebom, sjedinjenje se odvijalo na mnogo više duhovan nego tjelesan način. U trenutku tog čina bi oba supružnika bila prožeta Duhom Božjim, fizički bi zaspali, ubrzo bi se opet probudili iz ovog prirodnog sna i tada bi postali jedno u duhu i time ušli u stanje nebeskog ushita (čarolije). Samo u tom stanju bi se izvršilo sjedinjenje, ubrzo bi se ponovno razdvojili i fizički vratili u prirodnu sferu.
[11] Iz tog razloga, ovaj se čin u to vrijeme nazivao “one-sleep”, “co-sleep” ili “zajedničko spavanje”. Budući da su ljudi kroz razna svjetovna zadovoljstva postali sve senzualniji, počeli su spavati sa ženama u svojoj zemaljskoj sferi čisto fizički, ne doživljavaju duhovni san, ili točnije fizički san da bi duh bio slobodan. Dobiveni plod je, dakle, postao jednak činu. Vi doista sami kažete: Ex trunco non fit Mercurius [izreka: panj je nepokretan]. Kako je onda moguće roditi plod duha uz čisto fizički način? Vjerujem da biste, ako biste uzeli u obzir ovaj važan, stari povijesni, potpuno istiniti opis, sebi predočili ovaj čisto nebeski čin općenja mnogo ispravnije i časnije nego što bi to inače bio slučaj, dok biste nužno trebali smatrati da je ovaj čin nesvet u svom trenutnom, čisto tjelesnom (senzualnom) obliku, radi kojeg su dani Mojsijevi zakoni o nečednosti.
[12] Sada vam je ovo poznato. Ali što znači “djelovati poradi nužnih potreba” što se podudara s prirodnim? Što znači prirodno? Ništa drugo doli oslobađanje od vanjske forme, nakon što je ona, budući je nositelj životodajnih substanci, njih isporučila. Gledajte, životu nije moguće da se očituje drugačije nego sa podudarnom formom. Ova forma je podudarna sa svim izvanjskim, membranskim talogom tih stvari. Svi ovi plodovi koje ovdje vidite također nisu ništa drugo nego čiste, žive podudarnosti, proizašle iz ljubavi i mudrosti Učitelja, ali kako se ovdje čini, budući da su oni vanjske forme/oblici istinske vjere i aktivne ljubavi, ne mogu se prikazati bez vanjske forme, jednako malo kao što se misao može očitovati bez riječi.
[13] Stoga, ako čujete riječi, vi jedete duhovne plodove. Te riječi kao formu vi brzo probavljate duhovno, ali značenje riječi ostaje u vama. To se točno podudara s duhovnim djelima poradi nužnih potreba.
[14] Forme su nosioci života. Budući da je život čisto božansko i stoga također najunutarnjiji i najčistije duhovno, ne može ga u potpunosti preuzeti niti jedan vanjski duh. Učitelj, dakle, stvara podudarne vanjske forme, koji su potom nositelji Njegovog života. Želimo li unijeti život u sebe, trebamo ga unijeti zajedno s formom. Samo će unutar nas forma koja djeluje kao nositelj života biti uništena; život se tada oslobađa i ubrzo se sjedinjuje sa sličnim Božanskim životom u nama, jača ga i održava na životu. Sama forma, kao uništena kuća, tada se po zakonu svemoći eliminira iz našeg života.
[15] To se na zemlji zove ‘izmet’, a ovdje se to zove podjela. Kod vas je to gruba materija, ovdje je takodjer i duhovna, stoga bi se odmah rastvorila i potpuno nestala. Budući da sada sve ovo znate, vratit ćemo se našem velikom, čudesno lijepom društvu.
[16] Gledajte, naši bivši prvi roditelji već stoje ovdje s nama. Prilazi mi, govoreći: Moćni stanovniče vječnog jutra i svakako vrlo voljeni prijatelju Učitelja, vidi, sada smo sve ostavili i razdali sva naša imanja i naše blago prema tvom savjetu. Vidiš da nas je mnogo, a ipak nema nikoga među nama koji je drugačijeg mišljenja od moga. Sada stojimo ovdje, ponizno pred tobom; Možeš nam reći, ti koji si ovdje u Ime Učitelja, što želiš i što je volja Učitelja, onda ćemo to i učiniti!
[17] Sada im ja kažem: Ljubljena braćo i sestre, ne žalite što ste odabrali ljubav prema Učitelju, nego nas slijedite u Njegovo Ime! Pogledajte, tamo, na drugu stranu rijeke gdje vidite naizgled nenastanjiva brda, s ravnomjerno raspoređenim malim i neprivlačnim kućama, tamo ću vas odvesti i svakome od vas dati njegovo prebivalište. Sigurno nećete živjeti tako ugodno i glamurozno kao ovdje u prekrasnoj palači, ali od toga ćete samo imati koristi, jer u vječnom jutru, u stalnoj prisutnosti Učitelja, ne živi se u takvim palačama, već u vrlo jednostavnim, malim kolibama. Tamo se također ne odjevaju tako sjajno kao ovdje, nego prava djeca Učitelja hodaju gotovo potpuno gola. Tamo nitko ne bi trebao biti nezaposlen, jer Gospodar zna kako svoju djecu marljivo zaposliti.
[18] Ovdje imate “blagoslovljeni odmor” i ugodno i mirno uživate u svemu što ste posjedovali u bogatom izobilju; ne postoji takva opskrba. Tamo morate marljivo raditi da biste zaslužili svoj kruh svagdašnji.
[19] Ovdje ne trebate ništa tražiti ni zahvaljivati, jer Gospodar vam sve besplatno daje od Sebe u najvećem izobilju, ali tamo ćete uvijek morati tražiti i zahvaljivati Učitelju i Ocu.
[20] Ovdje je svatko mogao jesti i piti za svojim stolom kao samostalni gospodar prema svom ukusu. Tamo nitko nema svoj stol, nego svi moraju sjesti za Očev stol.
[21] Ovdje možete jesti što vam se sviđa, ali postoji pravilo: jedite ono što vam se stavi na stol.
[22] Ako ste zadovoljni ovim poslom, slijedite me! Tako, vaša volja time neće biti ni najmanje narušena.
[23] Čuj, sada cijelo društvo kaže: O, veliki i ljubljeni prijatelju Učiteljev, čak i kad bismo posjedovali tisuću ovih palača, ipak bismo ih napustili samo da smo blizu prebivališta našeg velikog, Svetog Oca, budući smo najniže i najbeznačajnije sluge! Svi preduvjeti koje si nam objasnio, preveliki su i preuzvišeni za nas. Kad bismo samo bili dostojni primiti mrvice kruha sa stola Učiteljeva, bili bismo neizrecivo sretniji nego ovdje, jer moramo, usred sveg ovog veličanstvenog sjaja, biti bez onoga što anđelima pričinjava najveće blaženstvo, a to je gledati Učitelja, koji je prije svega izvrstan, sveti Otac za sve one koji žive s Njim ujutro.
[24] Svjesni smo Učitelja i ovdje u svetom suncu milosrđa nad nama, ali ne možemo vidjeti Oca među Njegovom djecom!
[25] Odvedi nas kamo god želiš i daj nam mjesto prema svom nebeskom uvidu. Slijedit ćemo te!
[26] Sada ja kažem: Onda me slijedite preko ove rijeke do brdovitog područja. Ne dajte se odvratiti valovima koji vas prije nisu mogli nositi, jer vaš temeljni princip nije bio stvarni “temelj života”, naime ljubav prema Učitelju. Ali sada neka ova ljubav postane vaš temelj i voda ove rijeke će vas nositi, jer ona doista predstavlja vaš temelj. Pogledaj kako nas sada svi prate i kako ih voda nosi kao čvrstu površinu!
[27] Stoga ćemo zajedno otići u tamošnje brdovite krajeve i tamo se smjestiti. Onda ćemo vidjeti što će se još tamo dogoditi i koliko će društvo tamo biti sretno.