Učenja i Propovijedi

“Vama, o ljudi, propovijedam i upravljam svoj glas sinovima ljudskim. Shvatite mudrost, vi neiskusni, a vi nerazumni, urazumite srce. Slušajte, jer ću zboriti o važnim stvarima, i Moje će usne otkriti što je pravo. Jer Moje nepce zbori istinu, i zloća je Mojim usnama mrska. Sve su riječi Mojih usta pravične, u njima nema ništa ni krivo ni prijetvorno. Sve su one jasne razboritomu i pravedne onomu koji je stekao spoznaju. Primajte radije moju pouku no srebro, i znanje požudnije od zlata. Jer mudrost je vrednija od biserja, i nikakve se dragocjenosti ne mogu porediti s njom.” Mudre izreke 8:4-11

Učenja i Propovijedi

“Vama, o ljudi, propovijedam i upravljam svoj glas sinovima ljudskim. Shvatite mudrost, vi neiskusni, a vi nerazumni, urazumite srce. Slušajte, jer ću zboriti o važnim stvarima, i Moje će usne otkriti što je pravo. Jer Moje nepce zbori istinu, i zloća je Mojim usnama mrska. Sve su riječi Mojih usta pravične, u njima nema ništa ni krivo ni prijetvorno. Sve su one jasne razboritomu i pravedne onomu koji je stekao spoznaju. Primajte radije moju pouku no srebro, i znanje požudnije od zlata. Jer mudrost je vrednija od biserja, i nikakve se dragocjenosti ne mogu porediti s njom.” Mudre izreke 8:4-11

67:9-69 (Zadobijanje svjesnosti o dušinoj egzistenciji…)

Print Friendly, PDF & Email

O zadobijanju svjesnosti o dušinoj egzistenciji nakon smrti… Tko se boji smrti… i zašto?!…

6/67 [9] (Gospod): ‘I gledaj, skoro ista stvar (ova ‘ista stvar’ se odnosi na prethodno tumačenje Gospoda, Koji se poslužio metaforom o razvoju ploda te njegova sjemena koje u sebi nosi životnu-klicu, da bi dao korespondentnu ideju o zbivanjima u čovjekovoj duši) se može primjeniti po pitanju jasne i potpune svjesnosti ljudske duše. Sve dok je čovjek bez nje, duša u njezinom tijelu, koja se pak razlikuje od tijela, nije zrela za život. Ona je i dalje previše i vrlo prisno priljubljena uz tijelo, i pored sudbine njezinog tijela nije sposobna percipirati mnogo toga, – i čak i najbolja objašnjenja nisu u stanju nezreloj duši dati unutarnju, potpunu svjesnost o životu.

[10] Jednom kada je duša, kroz svoju vlastitu aktivnost i uz pokoravanje Mojem učenju, postigla spomenutu životnu zrelost, njoj više o njoj (= svjesnosti o životu) ne treba nikakvog dokaza. Ili, zar je tebi potreban dokaz kako si živ u tvojem tijelu? Zasigurno ne, i smijao bi se u lice svakoga tko bi ti pokušao dokazati da si živ i pokretan i sposoban biti aktivan u svim pravcima. Da li bi ikakav dokaz da si i dalje živ, bez obzira koliko on bio uvjerljiv, a pružen ti je tijekom tvog sna, tebi koristio, pošto ga ti uopće ne bi mogao čuti?

[11] Gledaj, svaka životinja također ima dušu, čija suština također mora biti duhovno-supstancijalna i prema tome neuništiva, inače ona ne bi mogla dodijeliti životinjskim udovima ikakav pokret. Idite i dajte jednoj životinji tumačenje u svezi njezine duše i činjenice da ona živi jedino kroz dušu. Da li bi životinja razumjela što ste joj rekli? Zasigurno onoliko malo kao da ste pričali sa kamenom? Zašto životinja ovo ne razumije i zašto joj nedostaje riječi da bi drugoj životinji priopćila svoje osjećaje?

[12] Gledaj, životinjske duše su iz nužnosti i dalje preduboko zakopane u njihovo tijelo i ne osjećaju skoro ništa pored svojih fizičkih potreba. Svatko tko pokušava uvježbati neku životinju za jednostavan zadatak mora, kako bi bio shvaćen, učiniti veliki napor da bi potaknuo/probudio životinjsku dušu u njezinom tijelu.

[13] Vjeruješ li kako ima ljudi čije duše nisu puno iznad životinjskih duša, doista, ponekad ih one (= duše životinja) čak očigledno nadvisuju? Dakle, bio bi to potpuno uzaludan pothvat i napor pokušati već ovdje dovesti takve duše riječima do unutarnje svjesnosti života. Za takve je ljude ovdje sasvim dovoljna slijepa, tiha vjera da će njihove duše živjeti nakon fizičke smrti i da oni moraju očekivati ili nagradu ili kaznu, zato da bi prihvatili neki zakon i red, kao što vol prihvaća njegovo breme. Sve ostalo se mora odgoditi dok se ne dosegne drugo životno stanje.

[14] Inteligencija jedne životinje se može probuditi/potaknuti na korisnu aktivnost jedino kroz neku bolnu disciplinu. Isto važi i za običnog svjetovnog čovjeka čija duša jedino stremi ka zadovoljavanju njegovih fizičkih žudnji i ne nadmašuje životinjsku dušu skoro po ničemu osim po sposobnosti govora.

6/68 [1] Već sam ti ukazao razlog zašto ljudi poput tebe sve do sada nemaju svjesnost o preživljavanju/egzistenciji duše nakon fizičke smrti, i ti ćeš ga morati razumjeti. Međutim, strah od fizičke smrti ne nastaje toliko uslijed slabe/maglovite svjesnosti o egzistenciji duše nakon odbacivanja tijela, već radije poradi ljubavi spram svijeta i samo-ljubavi. Kroz ove dvije vrste ljubavi duša postaje sve više i više stopljena sa svojim tijelom, što rezultira u tome da ona na taj način mora sve više i više zadobiti svjesnost o postupku umiranja, nestajanja i dokončanja što joj uzrokuje svaku vrstu straha i tjeskobe/patnje.

[2] Gle, patrijarsi ove Zemlje se nisu bojali fizičke smrti, već su vrlo često jedino čeznuli za oslobađanjem od njihovog krhkog tijela. Poradi njihovog pobožnog ponašanja u životu oni su s vremena na vrijeme imali jasnovidne trenutke i vizije u duhovno kraljevstvo, putem čega su zadobili jasnu i istinsku svjesnost o dušinom životu nakon odbacivanja tijela.

[3] No u sadašnje je vrijeme skoro sva vjera ljudi u Boga nestala. Odakle će, dakle, doći čovjekova jasna svjesnost o dušinom životu nakon fizičke smrti?

[4] Kažem vam: Pošto se izvor sveg života skoro univerzalno niječe nije ništa neobično/izvanredno ako se snažno niječe također i dušino preživljavanje fizičke smrti.

[5] Idite Saducejima i otkrit ćete kako su oni vrlo svjetovni, sebični ljudi koji uopće ne vjeruju u Boga i, prema tome, potpuno negiraju besmrtnost ljudske duše. Oni smatraju budalom svakog tko u nju vjeruje i pokušavaju to dokazati kroz izvjesnu ispraznu priču, nazivajući ju suludom maštarijom iscrpljenog/nejakog uma.

[6] Nadalje, pogledaj istinske cinike, koji su učenici svjetovno-mudrog Grka Diogena! Oni su čak istinski neprijatelji života i proklinju silu koja ih je dovela u život bez njihovog odobrenja. Da budemo sigurni, oni žive vrlo moralnim, skromnim životom i preziru svaki luksuz, doista, čak i najmanji komfor u životu. Za njih je smrt najveći blagoslov, i nakon smrti oni ne očekuju život već vrlo radosno pozdravljeno ne-postojanje.

[7] Tome nasuprot (ili ‘u kontrast tome’), vi u današnje vrijeme i dalje možete pronaći ljude u Indiji koji komuniciraju sa dušama umrlih ljudi kao da su ovi i dalje živi i sa njima raspravljaju tisuće tajni. Ti ljudi nemaju ni najmanjeg straha od fizičke smrti, – štoviše, dan čovjekovog umiranja je za njih dan istinske radosti a rođenje djeteta u svijetu dan istinskog jadikovanja.

[8] Gledaj, ovo ukazuje na velike razlike između ljudi što se tvog pitanja tiče! Stvari kojih se jedni ljudi izuzetno boje, drugi ljudi koji vjeruju u različita učenja i imaju drugačija očekivanja ih se ni najmanje ne boje. Najveći strah od fizičke smrti imaju Židovi, čemu je razlog njihova velika ljubav spram svijeta i njihova senzualnost. Svatko tko ove hrani/njeguje tako brižno kao Židovi mora postepeno izgubiti svaki trag uzvišenog svjetla, jer ništa nije tako štetno za istinsko i živo svjetlo vjere kao sama ova nečestitost, raskalašenost i stvarno bludničenje, koji su jedno duže vrijeme bili puno gori među Židovima nego čak među najneupućenijim poganima. Ovaj grijeh u stvari potapa dušu u baruštinu tijela i ubija čak i samo tijelo. Ako je to tako, odakle će takva duša uzeti svjesnost o životu, punu svjetla?

[9] Ti si čovjek sa kojim Sam Ja vrlo zadovoljan, i u prikladno vrijeme ću usaditi svjesnost o životu u tvoju dušu. Međutim, u svom si se ranijem životu ti, također, uvelike prepuštao grijesima tijela, i gle, to je razlog zašto, usprkos tvojeg vrlo istraživačkog uma, ti do sada još nisi dosegao potpuno istinsko i nepogrešivo svjetlo. U tvom sadašnjem čednom životu ćeš uskoro ostvariti više unutarnjeg životnog-svjetla i više nećeš pitati kao sada. – Da li Me sada razumiješ?’

[10] Gostioničar će: ‘O da, itekako dobro sam Te razumio. Da, uistinu, Gospode, Ti sveznajući, grijesi moje mladosti su konzumirali puno životne snage moje duše i sada kad sam stariji sam itekako svjestan njezinog odustva. Pitanje ostaje kako bi se to do nekog stupnja moglo i može nadomjestiti.’

[11] Gospod odgovara: ‘Sve dok čovjek živi na ovoj Zemlji i pun je žive, ozbiljne volje, sve to je sasvim moguće, čega je David živi, valjan primjer, jer on je, također, nekoć počinio mnoge tjelesne grijehe što tebi nije neznano. No u pravo je vrijeme skupio hrabrosti, i iz ljubavi spram Boga više nije sagriješio i postao je, prema tome, čovjek po Božjem srcu. Jer doista, na nebu je veća radost zbog jednog grešnika koji, prepoznajući njegove grijehe kao takve, iste prezire, doista se pokaje, koji vrši istinsku i razumnu pokoru, sebe skroz na skroz popravi i više ne sagriješi, nego nad 99 pravednih kojima pokora nikad nije bila potrebna. Ili, zar nije također istinito među ljudima da se čovjek više raduje poradi izgubljenog i ponovno pronađenog predmeta, bez obzira kako bezvrijedan on bio, nego zbog njegovih velikih blaga koja nikad nisu bila izgubljena? Gle, to također važi za Boga, i da to nije tako, doista, ti Me ne bi imao kao svoga gosta u ovoj tvojoj gostionici! 

[12] Više je nego istina kako su ti grijesi tvoje mladosti nanijeli izvjesnu štetu, i tvome tijelu i pri tom tvojoj duši. No pošto si ti to spoznao i potpuno si odustao od svojeg grijeha, Ja Sam došao u tvoju kuću da bi ti dao potpuno izliječenje od svih tvojih bolesti/nevolja/zala.

[13] Gdje god je Meni omogućen pristup, potpunom oproštenju svih grijeha, svjetlu i samom vječnom životu je omogućen pristup. Ja ti, prema tome, mogu reći da ste tvoje domaćinstvo i ti sada bili uvelike blagoslovljeni, a rezultati ćete podučiti bolje nego Ja sada; jer sada Sam ti Ja dao tek učenje i obećanje, ali jedino u ispunjenju ćeš percipirati istinu iznutra u svoj njezinoj potpunosti.’

6/69 [1] (Gospod): ‘U-istinu, govorim ti: Tkogod čuje Moju Riječ, prihvati ju kao istinu i vjerno živi i djeluje sa njom u skladu, odsada neće ni osjetiti niti kušati smrt. No onaj koji Me želi tegliti putem kao dobar plijen, hodajući ukorak sa svijetom (ili ‘prateći ritam svijeta’), će na kraju svoga zemaljskog života osjetiti malo duhovne utjehe u životu, i jedino će u onostranom postati jasno što je u njemu prevladavalo.

[2] Najuzvišenija mudrost želi voditi čak neposlušne duhove i bića do dobra i istine i u tu svrhu je smislila najprikladnija sredstva koja za nepokajničkog grešnika ne mogu imati okus poput meda i mlijeka, – pa ipak, da li će oni biti promijenjeni to će uvijek ovisiti o njegovoj vlastitoj volji.

[3] I na taj način već ovdje sve ovisi o ozbiljnoj čovjekovoj volji. Ako se on ozbiljno popravi i, pun povjerenja, zatraži Boga – uvijek u Moje ime – za nešto što je ispravno i dobro, bit će mu dano u skladu sa njegovim istinskim poboljšanjem i njegovom vjerom i povjerenjem. Ti sada možeš biti u potpunosti zadovoljan sa ovim Mojim najistinskijim obećanjem.

[4] Onaj koji o svemu ovome duboko razmisli i djeluje tome sukladno će biti poprilično sretan u svakom pogledu i više neće biti pun straha i tjeskobe/nemira poradi fizičke smrti, čak ako je prethodno bio vrlo veliki i težak grešnik. Jer Bog, Otac Nebeski, Me poslao na ovaj svijet jedino poradi grešnika, a ne poradi pravednih (Matej 9:12, 13), a kao što je Otac poslao Mene, Ja ću k grešnicima poslati vas, jer jedino bolesnima, a ne zdravima, je potreban doktor.’

Gospod Isus Krist, Koji je utjelovljeni Jehova Stvoritelj, jedini Bog i naš Vječni Otac

‘Veliko Ivanovo Evanđelje – 6/67:9-6/69’ J.Lorber

Spread the Truth