Različiti narodi potrebuju različite metode odgajanja (Matej 13:24-30, 36-43)…
2/204 [9] Vidi, kćeri Moja, ti si sada u svom govoru izuzetno dobro ilustrirala zašto su i korovi/travurine pored žita tolerirani s Moje strane. I vidi, on (Juda Iškariotski) je također jedna vrsta korova u Mojem dobrom polju. Jednom kada dobro žito bude sakupljeno u Moje žitnice, on će ostati kao korov u polju te će biti sažežen da bi pognjojio teško obradivo tlo te ga učinio poroznijim.
[10] Tlo doista mora biti rastresito, ako će probrani urod uspijevati ali, primi k znanju, ono također ne smije biti ni previše rastresito; jer u previše rastresitom tlu korijeni ne mogu pronaći nikakve čvrste zemlje. Ako dođe vrućina, obično popraćena sa velikim olujama, onda će korijenje zajedno sa vlatima usahnuti/osušiti se. A ako dođe oluja onda su takve vlati sa lakoćom iščupane, te se osuše na polju bez da su dale ploda! Zbog toga podizanje djeteta Božjeg uvijek potrebuje radije tvrdo nego rastresito tlo i zemlju; i otud u neplodnom tlu čovjek mora ponekad posaditi prigodni (ili ‘tu i tamo posaditi’) kukolj među žitom! Jer on nije sakupljen za žetvu, već ostaje za pognjojivanje zemlje, tako da naknadna sjetva sazrije do još obilnije žetve nego do tada. – Da li si Me razumjela?’
2/205 [1] Jarah će na to: ‘O da, Gospode, Ti moja jedina ljubavi. Istinska djeca trebaju čvršće i strože odgajanje nego djeca robova; jer djeca iz kuće su odgajana poput njihovih roditelja, ili također kao zajedno s njima odgovorna za cijelo domaćinstvo, dok djeca robova jedino trebaju znati onoliko koliko to njihova uvijek istovrsna i monotona služba zahtjeva. Naravno, pitanje ostaje zašto Gospod Bog dozvoljava da na ovoj Zemlji jedno ljudsko biće mora služiti drugo kao bijedni rob, sa gospodarom roba koji je od strane cara čak dobio vlast nad njegovim životom i smrću.’
[2] Rekoh Ja: ‘Da, Moja najdraža kćeri, raspravljati ovo sasvim do u detalje bi nas svih odvelo predaleko, ali dat ću ti i na taj način i svima drugima nekoliko poredbi na ovu temu. Tko njih razumije razumjet će također i mnoge druge stvari. Prema tome, obrati pažnju i pažljivo Me slušaj.
[3] Postoje različite vrste zrna (grain), takve poput meka ili tvrde pšenice (smooth and the bearded wheat), dvo-rednog i četvero-rednog ječma, visoke raži, zobi, visokog kukuruza. Zatim postoje leće, grašak i različite vrste graha. I vidi, ove su različite sorte uvijek trebale različito tlo, bez kojeg one ne bi uspijevale. Jedna vrsta zrna zahtjeva čvrstu ilovitu zemlju, druga također ilovitu zemlju koja, međutim, mora uvijek biti dobro pognjojena, ili žitarice neće uspijeti, Opet, druga žitarica hoće rahlu i kamenitu, a druga pak pjeskovito tlo. Neke žitarice potrebuju vlažno a, opet, druge suhlje tlo. Ljudi sve ovo znaju iz iskustva (ili ‘ljudi su o svemu ovome bili podučeni iskustvom’).
[4] Na isti način, različiti ljudi trebaju različito odgajanje, u skladu sa sklonošću njihovih srdaca i duša u tom trenutku. Što važi za pojedinačne ljude kao djecu često jednog i istog oca, važi također za cijele zajednice i cijele velike narode. Uzmite narod kojem treba nježan, i time više popustljiv tretman, i on napreduje (ili ‘se razvija’), pokazujući se na taj način kao veliki blagoslov drugim narodima na Zemlji. Drugi narod treba grublji tretman, ili bi uskoro degenerirao te zaostao u razvoju (ili ‘zakržljao’), – (i kao takav postao) prokletstvo susjednim narodima. I, opet, postoji narod sa odlučnom/jasnom sklonošću spram vladanja i tiraniziranja svojih bližnjih. Ništa nije bolje za duše takvih ljudi nego tijekom mnogih godina pasti u ropstvo, budući će na taj način biti potpuno poniženi. Ako ih je njihovo poniženje naučilo lekciju i oni, konačno, budu podnosili njihovu sudbinu sa svim strpljenjem i bez prigovaranja, oni će još jednom postati slobodni stanovnici Zemlje i onda će sa sigurnošću u kratkom vremenu, kao plemeniti plod kultiviran u najboljoj i najbogatijoj zemlji, vrlo dobro napredovati.
[5] Vidi, ovo je sada slika koju bi trebala prilično lako shvatiti, budući si već shvatila mnoge stvari.
[6] Međutim, kako bi ovu važnu stvar još bolje ilustrirao, sada ti predočavam dijelove ljudskog tijela, od kojih svaki ima različiti oblik i, prema tome, potrebuje drugačiji tretman i, ako bi bio bolestan, naravno drugačiju medicinu da bi se izliječio. Ako netko osjeća bol u oku, on zasigurno mora koristiti potpuno drugačiji tretman nego prilikom tretiranja boli u jednom ili drugom stopalu. Tko trpi bol u svojem trbuhu mora ju tretirati drugačije od bolesti u jednoj ili drugoj ruci pa se tako u slučaju bolesti tijela mora uzeti u obzir da li su ovo nova ili stara nepopustljiva zla. Mlado zlo se može vrlo često otkloniti blažim sredstvima, dok stara bolest traži jaču medicinu, skoro borbu na život i smrt, da bi se otklonila iz tijela. Ljudi međutim sa svojim dušama uvijek korespondiraju sa drugačijim dijelovima njihovog tijela. Zavisno o tome da li ikoja duša korespondira sa više plemenitim ili manje plemenitim dijelom svoga tijela, to se više duša mora tretirati korespondentno poput tog pojedinačnog dijela sa kojim korespondira.
[7] Iz ovog se može vidjeti kako različiti problemi u ljudskoj mentalno-moralnoj sferi trebaju onako raznolike tretmane kao što to trebaju njegovi pojedinačni djelovi sa kojima ovi problemi u njegovoj mentalno-moralnoj sferi korespondiraju. Jako loš zub u ustima mora, ili će inače otpasti, biti naposlijetku izvađen i izbačen kako bi se spriječilo da se inficiraju zdravi zubi. Na isti se način nepopravljivo zla osoba mora otkloniti iz zajednice, da se cijela zajednica ne bi kroz njega pokvarila. Na isti način se često cijeli narod mora uništiti, ako ne fizički, onda pak moralno, da se svi narodi na Zemlji naposlijetku ne bi kroz njega iskvarili.
[8] Istražujte u Ljetopisima, i otkrit ćete kako li su veliki narodi jednom bili Babilonci, Ninevljani, Medijci, Perzijci, Egipćani, drevni Grci i prije njih Feničani i Trojanci. Gdje su nestali svi ti narodi (ili ‘gdje su završili svi ti narodi’)? Gdje su stanovnici Sodome i Gomore i ljudi iz Deset Gradova? Da, u fizičkom smislu oni zasigurno i dalje postoje u njihovim degeneriranim potomcima koji, međutim, nigdje nemaju imena i više nikad neće biti pod njihovim drevnim imenom veliki narod ove Zemlje; jer teško da ima nešto gore nego staro ime sa vrlo obmanjujućom i beznačajnom slavom koja uz njega prianja. Takvi ljudi ili narodi čak sebe smatraju puno boljima i više uvaženima poradi takvog drevnog i slavnog imena nego neki mlad narod koji je kroz nježnost, blagost, i ljubav spram njihove braće pravedan i time duševno zdrav u očima Božjim.
[9] Ako se sa izvjesnom pažnjom ovome posvetiš (ili ‘ako ovo dovoljno pažljivo razmotriš’), uskoro ćeš otkriti kako li je dobar i pravedan Nebeski Otac. Jer naposlijetku, ova je zemlja određena da se na njoj odgajaju djeca Božjeg Duha za cijelu beskonačnost i nužno je, stoga, da tlo uvijek bude održavano tvrdim i nerodnim radije nego rahlim i rodnim.’
[10] Kukolj/travurina koja izbija među probranim žitom ne ometa rast, sazrijevanje i blagoslovljen napredak probranih uroda, štoviše oni kasnije služe za gnjojenje tla, koje je postalo tvrdo i siromašno. Ukratko, što Bog dozvoljava je dobro, dok je potpuno čistom ljudskom biću, sve što Zemlja nosi u i na sebi čisto. – Reci da li ste svi vi razumjeli što Sam vam rekao?!’