Od čega se sve sastoji materijalna hrana koju unosimo u tijelo – objašnjen proces hranjenja i izmjene tvari u ljudskom organizmu…
Tri zla koja čovjek navuče na sebe pretjeranim uživanjem hrane i pića
10/209 [2] Gledaj, sve što jedeš i uzimaš u svoj stomak da bi osnažio i oživio svoje tijelo nije tako mrtvo kako misliš (ili ‘kako ti se čini’). Ima tri dijela: najprije materijalni dio kojeg možeš vidjeti i osjetiti. I kada je hrana dobro pripremljena možeš percipirati dobar ukus, i već unaprijed možeš također udahnuti ugodan miris sa svojim njuhom. Gledaj, to je dio koji jača/osvježava tvoje tijelo.
[3] Kad, kao drugo, hrana dospije u želudac, tu na određeni način biva po drugi put skuhana, i pritome se formiraju dvije osnovne sastavnice, od kojih jedna, grublja služi ishrani tijela, njegovih udova i mišića, a druga, putem krvi, koju sačinjavaju te dvije sastavnice, bude transportirana na sve strane, gdje god tijelo potrebuje hranu i osnaženje.
[4] Jednom kada su te dvije sastavnice uvelike izlučene u gornjem stomaku od onog što si pojeo, i proširene po tvom tijelu, ti žeđaš i piješ. Time hrana dolazi u niži, manji stomak koji je podijeljen na 12 dijelova. Ovdje su, uz pomoć posebnog procesa fermentacije, eterične čestice odvojene od ovih malih stanica hrane koju si uzeo i potrebne su da bi dale život živcima. Iz tog razloga ovu sastavnicu možeš također nazvati ‘živčani duh’.
[5] Izuzetno fino eterično, koje ćemo mi nazvati ‘supstanca’, je od strane slezene tajnim putem vođeno do srca, i od srca sasvim pročišćeno prelazi u dušu ljudskoga bića. I stoga duša također uzima/privlači ono što joj je analogno/srodno, i time je hranjena i snažena u svim svojim odvojenim sastavnicama koje u potpunosti korespondiraju sa onima (materijalnog) tijela.
[6] Ovo možeš lako primjetiti iz činjenice da su stvari koje kažeš i zaključiš kada si gladan i žedan nespretne i nepovezane mreže misli i ideja, ali kada najprije pojedeš dobru, čistu hranu i također piješ čisto, dobro vino, stvari koje kažeš i zaključiš će u vrlo kratko vrijeme biti puno drugačije prirode. A to je zbog toga što je duša onda također zasićena i osnažena. Ako ne bi uzeo nikakvu hranu i piće jedno jako dugo vrijeme, tvoje razmišljanje, govor i zaključivanje bi bili jako siromašni.
[7] Jednom kada je hrana oslobodila/predala svoj najvažniji sastav/dio tijelu, njegovim živcima i duši, onda se stvarni nečisti dio materije koju si uzeo da bi okrijepio/osnažio svoje tijelo, otklanja iz tijela kroz dva prirodna odvodna kanala. Međutim, ako je čovjek postao proždrljivac u svakom pogledu (ili ‘ako je skroz na skroz postao raskalašenik = koji uživa u raspojasanim gozbama = koji je neumjeren u jelu i piću!’) i od svoga želuca je napravio idola, onda hrana koju je unio, isto kao i previše vina kojeg je bilo naliveno u stomak, ne mogu biti u potpunosti odvojeni u ranije spomenutim dijelovima želuca (ili ‘u dva stomaka koja sam ranije objasnio’). Time, još mnogi dijelovi, koji trebaju osnažiti/okrijepiti tijelo, živce i dušu, ali koji nisu bili izlučeni/odvojeni iz hrane, dolaze u veliki trbuh i crijeva, a drugi dio kroz jetru i slezenu u mokraćni mjehur. Tamo će oni ponovno prouzročiti (ili ‘tamo se ponovno javlja’) proces fermentiranja iz kojeg će se, kako vrijeme prolazi, razviti svakojake tjelesne bolesti, koje će dušu učiniti indolentnom/lijenom, omlitavljenom/glupavom i apatičnom/neosjetljivom.
[8] Kako god, iz tih loših elemenata/supstanci će često rezultirati drugo zlo. Jer kada će loši, još nepročišćeni/nefermentirani prirodni duhovi iz atmosphere/aure t(akv)e osobe jasno primjetiti da se u njegovom trbuhu i abdomenu (= nižem tijelu) već sakupio veliki broj prirodnih njima srodnih duhova, oni će uskoro prodrijeti u tijelo takve osobe i sjediniti se sa tim sličnim duhovima (ili ‘duhovima iste vrste’) u tijelu.
[9] Jednom kada se to dogodilo, stvari već izgledaju jako loše (= u smislu, ‘ono što se tada događa je okrutno, strašno’) za tu osobu. Uskoro će ne samo njegovo tijelo već također i njegova duša biti zahvaćeni mnogim teško izlječivim ili neizlječivim bolestima, a on, kako je jako slab u sebi i indolentan/trom, više ne može izbjeći da oni pređu u njegovo senzualno ispaćeno tijelo/meso.
[10] Da bi se spriječilo da duša postane u potpunosti materijalna nema drugog lijeka/sredstava do velikih/teških fizičkih bolesti samog tijela. Takav čovjek onda gubi sav svoj apetit za hranom i lijekovima pokušava izbaciti staru prljavštinu iz svoga tijela. Tu i tamo se javlja poboljšanje/određena vrsta izlječenja, ali to nikad nije potpuno izlječenje, i takva osoba treba biti samo malo nemarna/zaboravna da se njezini raniji mučitelji ponovno aktiviraju (ili ‘i ona će ponovno oživjeti svoje ranije duhove mučitelje’). U tom slučaju, njegova druga patnja je obično puno gora/strašnija nego prva.
[11] Ali sve ovo nije jedina nesreća/jedino zlo/nevolja koju je čovjek uhvatio/navukao zbog svoje požude za hranom i pićem (ili ‘kroz svoju proždrljivost i pijanstvo’). Treće puno gore zlo dolazi sa time, i ono se sastoji od tako zvanog ‘opsjednuća’ sa jednim ili više zaista zlih duhova koji su nešto ranije ili davno prije zaista živjeli svoj život u tijelu neke osobe poradi ispita njihove slobode.
[12] Ni jedan zemaljski doktor ne može osloboditi ljude od ovog trećeg zla, već jedino Ja i onaj koji je od Mene primio snagu i moć da to učini.’
Gospodin Isus Krist (Koji je utjelovljeni) Jehova Stvoritelj Jedini Bog i naš Vječni Otac
‘Veliko Ivanovo Evanđelje – 10/209:2-12’ J.Lorber