POGLAVLJE 26.
“Ali one Moje neprijatelje, koji nisu htjeli da Ja budem Kralj nad njima, izvedi i ubij ih preda Mnom!” (Luka 19:27)
[1] “Ali one Moje neprijatelje, koji nisu htjeli da Ja budem Kralj nad njima, izvedi i ubij ih preda Mnom!”
[2] Ovaj je tekst skoro previše lak za dati dugo objašnjenje, a također je jedan od onih o kojima učenici nisu pitali: “Kako ćemo to razumjeti?” Jer čak su i slijepi farizeji razumjeli ovaj tekst, i znali su da sam mislio na njih među građanima grada koje treba pobiti.
[3] Ali to bi svakako bio ograničen smisao; Ipak, ono glavno (tj. opći princip) nikako nije teško prepoznati – treba samo znati da pobiti znači “suditi”, pa već imate sve!
[4] Tko su ‘građani’ grada koji nisu željeli kralja? – Pogledaj u svijet i vidjet ćeš takve građane po svim ulicama, zakutcima u bezbrojnom broju koji ne žele kralja! – ‘Grad’ je svijet; njihovi ‘građani’ su svjetski ljudi koji ne žele znati ništa o Meni.
[5] Desetorica koji su primili funte, nekolicina su odabranih koji žive među građanima svijeta; međutim, jedan od njih je letargičan i ne želi raditi s povjerenom mu funtom.
[6] Pod ovim “jednim” misli se na one koji prihvaćaju i priznaju Božju Riječ, ali su previše lijeni da postupaju po njoj; Stoga se od njih na kraju uzima ono što imaju, a daje se onome koji ima deset funti.
[7] Zašto onda? – Zato što je živio u potpunosti prema Mojoj Riječi, i stoga je u Mojoj punini; to jest, u punini vatre i žara; Stoga on treba biti poput sunca, u punoj svjetlosti.
[8] Ali tko nema vatre, nema također ni svjetla i nalikuje planetu koji zrači samo vanjskim svjetlom koje ne može ostati s njim. Kad je uzet od ovog sunca (od kojeg posuđuje svjetlost), tada lebdi iz jedne beskonačnosti u drugu kao mračna grudva u svojoj samousmjerenoj izopačenosti.
[9] Iz rečenog je vrlo lako vidjeti što sadrži gore navedeni tekst – ništa drugo nego sud svemu svjetovnom!
[10] Sada dolazi treća vrsta bića, kojima Gospodar ili Kralj kaže: “Dovedite građane grada ovamo koji nisu htjeli da ja budem kralj, tako da mogu biti pobijeni.
[11] Tko su oni? – Nitko drugi nego anđeli nebeski, za koje već odavno znaš, kako su svuda vođe mojih sudišta. Ovi će suditi svijetu u svakim vremenima.
[12] Zašto onda? – Zato što su jedno sa Mnom, i stoga, najveća suprotnost svijetu! Budući da su oni jedno sa Mnom, oni imaju svu vlast i moć od Mene, i stoga su oni u najvećoj suprotnosti sa svijetom, stoga im se od strae njih uvijek sudi.
[13] To je vrlo jednostavno, lako uočljivo značenje ovog teksta.
[14] Ponekad su funte shvaćene kao različiti ljudski talenti koje treba razvijati. Ali ovo je u osnovi pogrešno! Jer da je to istina, onda bi najbogohulniji Sveti Simonizam (kupovina službi i časti) bio uvelike odobren od Boga, koji smatra da je obuka lopova i ubojica razumna stvar. Ali to sigurno nije smisao koji je u pozadini talenata ili funti koji su podijeljeni.
[15] Ovi podijeljeni talenti i funte nisu ništa drugo nego Božja Riječ koja je bila udijeljena. Tko ju aktivno živi, ujedno ima deset funti; ali ona je samo u njemu živa, ako ju ima u ljubavi ili u srcu.
[16] Ali tko ima pet funti, ima Riječ u svojoj živoj vjeri, sukladno kojoj može postati aktivan u ljubavi.
[17] Onaj tko ima tri funte ima Riječ Božju u svom razumijevanju; ako postupa u skladu s tim, steći će mudrost.
[18] Ali tko god ima samo jednu funtu, priznaje Riječ Božju; ali ona ga ne mijenja. On nema ništa protiv nje, naprotiv, misli da je ona prelijepa, dobra i istinita; ali ako želi postati potpuno aktivan u skladu s njom, on kaže:
[19] “Da, ako netko ovdje ne bi bio ograničen na svijet i stoga mora činiti svjetovne stvari za svijet, bilo bi vrlo pohvalno živjeti potpuno u skladu s ovom doktrinom! Ali budući da morate živjeti u svijetu, moraš ga također slijediti, inače ćeš lako biti prozvan zanesenjakom (čovjek koji je ‘u svom svijetu’, koji gubi dodir sa stvarnošću-‘čudak’ u stvari): gubiš čast i ugled (status) i time se izoliraš, tada više nećeš moći raditi u svijetu, gdje bi bilo potrebno raditi za dobru stvar!”
[20] Bogataš kaže: „Htio sam svoje bogatstvo poroditi evanđeoski (živjeti po Evanđelju), kad bi vremenske prilike bile drugačije; ali svijet je svijet, pa to znači planirati svoje bogatstvo kao takvo. da se od toga može živjeti u starosti, a da i djeca s vremenom pronađu potrebnu skrb koja će ih učiniti neovisnima o svijetu.”
[21] Ali (državni) službenik kaže: “Bože moj! Gdje bih našao vremena? Službena i upravna služba idu prije bogoslužja! Ako jednog dana odem u mirovinu, također ću uzeti krunicu u Božje ime, ili ću živjeti evanđelje, koliko god mogu bez tolikog ograničenja mojih okolnosti.”
[22] Svećenik kaže: “Ako samo ispunjavate dužnosti svojeg zaposlenja, kojeg obavljate u svijetu, i sve žrtvujete Bogu, dovoljno ste učinili!”
[23] Ali ja kažem, “Ovo nisu ništa drugo nego ljudi koji zakopavaju jednu funtu, i svi će proći, kao i evanđeoski vlasnik od jedne funte!”
[24] Zašto onda? – Jer ni u jednog od njih nema ljubavi za Mene da rade! Ovi uvijek radije odabiru određenu udobnost svog zemaljskog života prije nego Mene.
[25] Bogataš je zadovoljan sa Mnom sve dok vidi sebe i svoju obitelj dobro zbrinute svojim novcem; ali kakvu živu ljubav on ima pokazati, i kakvo povjerenje u Mene, zapravo, ako on sam ulaže sve napore da osigura da on i njegova obitelj ne trpe nikakvu oskudicu?! Svatko će odbiti takvo povjerenje!
[26] Ako mijenjač novaca imenuje računovođu, ali mu nikada ozbiljno ne povjeri ni novčića, neće li skrbnik uskoro reći: “Zašto, prijatelju, misliš li da sam lupež i da je moja velika jamčevina ništavna, da mi nećeš povjeriti ni novčića? Sam upravljaj svojim bogatstvom; ali ja zahtijevam svoj polog!”
[27] Ja ću učinit isto s takvim bogatim kršćanskim vjernicima i uzeti svoj polog od njih; jer ne dopuštam da Me drže za budalu, a još manje za lažljivca i varalicu, za što Me drže; jer Mi ne vjeruju i jer sami sebi osiguravaju postojanje (Matej 6:33).
[28] Slično, također ću reći onim (državnim) službenicima i svećenicima svih sekti koji obavljaju svjetovnu službu a za Bogo-služje obdržavanje dužnosti službe: “Jeste li uzalud služili? Je li ispunjenje dužnosti vašeg zaposlenja donijelo ikakvu dobit za vas? Da li ste, iz ljubavi prema Meni, ili iz ljubavi prema blagodatima koje slijede iz ispunjavanja dužnosti službe, ispunili ove dužnosti vašeg zaposlenja?”
[29] Kada kažu: „Činili smo dobro i zakonito zbog samog dobra i zakona, i čiste savjesti nam je dozvoljeno da uživamo u onim blagodatima koje su rezultat dobrih i zakonitih postupaka!“.
[30] Ali tada ću reći: “Dakle, bili ste plaćeni radnici i primili ste svoju plaću! Ali koliko ste Mi zaradili s jednom povjerenom funtom u svojim rukama? Pokažite dobit!”
[31] i uistinu, svi će oni imati golu funtu, i morat će reći, “Gospodaru, funta je bila beskorisna u uvjetima u kojima smo bili postavljeni u svijetu; ali mi smo je prepoznali kao svetu, pa je nismo dirali!”
[32] I ja kažem: Također će biti učinjeno s njima, što je rečeno o evanđeoskom jedno-funtašu, a za ove jedno-funtaše proći će užasno dugo dok ne zarade sitnu zaradu! Bit će puno jauka i škrguta zubima!
[33] Mislim da će i to biti jasno; obratite pozornost, da se ne budete uračunali pod jedno-funtaše! Amen.