Gospod prikazuje razliku u funkcioniranju zdravog mozga te onog koji je bio oštećen najprije u utrobi majke i zatim krivim odgojem…
Poglavlje 230
01] (Gospod:) ‘Međutim, što se tiče kreposnosti tijela i života i istinske djevojačke čednosti, ne postoji drugi narod na Zemlji, koji podupire ovu vrlinu više od ovih crnaca, i kojima je porok prostitucije, razvratnosti/bludničenja i nemoralnosti više stran nego opet ovim crncima.
02] Ali ovo je također nešto od najveće životne važnosti; jer ako bi bijela ljudska bića izbjegavala ovaj porok i ulazila u intimne kontakte (koitus) samo onoliko često koliko je potrebno da se probudi plod u ženinoj utrobi (= da se začme ljudsko biće), Ja vam govorim, ne bi bio ni jedan među vama koji bar ne bi bio prorok/vidjelac! Međutim, kakav je vaš običaj, čovjek a također i žena potroše (proćerdaju) svoje najbolje/najkvalitetnije energije, čestim svakodnevnim rasipanjem najplemenitijih i duši najbližih/srodnih (related) životnih sokova (= plodni sokovi), pa prema tome oni više nemaju ikakve (na)dopune, pomoću čega bi se na kraju u duši moglo akumulirati/izgraditi snažnije (duhovno) svjetlo.
03] To je razlog (= svakodnevno seksualno općenje, tj. bludničenje) zašto ljudska bića sve više i više postaju nemarna/lijena, polipima slična o nasladi/užitku ovisna (hedonistička) bića. Oni su jako rijetko u stanju formirati neku ‘uzvišenu/bistru’ misao, strašljivi su, kukavice, vrlo materijalistični, promjenjivog raspoloženja i nestalni, sebični, zavidni i ljubomorni. Sa poteškoćom, ili pak nikako, oni mogu razumjeti išta što ima veze sa duhovnošću – jer njihova mašta uvijek odluta do žudnje smrdljivog mesa, i nisu u mogućnosti uzdignuti se do nečeg višeg i duhovnog. A ako s vremena na vrijeme među njima i postoje neki, koji, u svojim ne-požudnim trenucima, usmjeravaju nekoliko prolaznih/ovlaš pogleda prema nebesima, odmah će se pojaviti, poput crnih oblaka na nebu, tjelesne senzualne misli prekrivajući uzvišenije namjere do te mjere, da ih duša u potpunosti zaboravlja te istog trenutka sebe baca nazad u smrdljivu baru tjelesne požude!
04] Takvim ljudima njihove nerijetko dobre namjere obično slabo ili nikako ne koriste. Oni nalikuju svinjama, koje sebe bacaju u najodvratnije gomile izmeta sa neprestano obnavljanom pohlepom u kojima se cijelim tijelom valjaju, i poput pasa su, koji pohlepno jedu ono što su ispovratili (2 Petrova 2:22)!
05] Stoga, neka vam bude rečeno u svoj istini, da će muški ili ženski bludnici, preljubnici i preljubnice i razvratnici svih vrsta i rodova sa velikom poteškoćom, ili pak nikako, pronaći ulaz u Moje Kraljevstvo!’
06] Ako u svom srcu osjećate da je ovo malo ‘preoštro’ (rečeno) onda bi trebali pokušati promijeniti/obnoviti (jedno) takvo tjelesno, čulno ljudsko biće. Počnite skretanjem pažnje na važnost Božjih zapovijedi te mu recite: ‘Mir neka je sa tobom; Kraljevstvo Božje (ti) je blizu! Odustani od svog sadašnjeg požudnog života i ljubi Boga iznad svega, a svog bližnjeg kao samog sebe! Traži istinu, traži Kraljevstvo Božje u dubinama svoga srca! Odustani od svijeta i njegove labave materije, i žudi/potrudi se probuditi (u sebi) život duha! Moli, istražuj i djeluj u skladu sa Božjim redom!’ I ove riječi ćete uputiti potpuno gluhim ušima! On će vam se smijati/ismijavat će vas, okrenut će vam leđa, i reći: ‘Odlazi od mene, ti pobožna budalo; ne živciraj/iritiraj me sa svojom glupošću, jer inače, prisilit ćeš me da te udarim!’
07 ] Recite Mi, što bi drugo poduzeli protiv takvog tjelesnog razvratnika, pod uvjetom da u svojim rukama nemate nikakve državne vlasti? A ako bi ga po drugi puta opomenuli, možete očekivati još goru reakciju od ove prve. I što onda? –
08] Pred njegovim ćete očima izvršiti čudo! Hoće li to možda otvoriti njegove uši i oči? O gledajte, on će to smatrati magijom i reći će vam: ‘Još takvih zabavnih izvedbi!’ – ali bez ikakve štete za njega, inače će vas napasti i borit će se sa vama za život i smrt; a ako paralizirate njegove udove, on će vas poslužiti sa najodvratnijim kletvama!
(9) Prema tome bludnik nije samo senzualni grešnik, već je on u svojoj iziritiranosti i jako zločesto ljudsko biće, prepuno divlje vatre, slijepo i gluho na sve što je dobro i istinito u duhu. Pljačkaša možete obratiti puno brže/lakše nego istinskog bludnika i preljubnika.
Poglavlje 231
01] (Gospod:) ‘Dakle, gdje god je razvratnost i bludničenje kao istinska duševna zaraza/ bolest pustilo korijenje među ljudskim bićima, tamo je propovijedanje/objavljivanje Evanđelja završeno. Jer kako će čovjek propovijedati gluhim ušima i izvoditi čuda pred slijepim očima? Međutim, gdje se istina ne propovijeda i više se ne može propovijedati, što je jedini put za osnažiti i osloboditi dušu i osvijetliti ju skroz na skroz, pošto duša može jedino postati aktivna, puna ljubavi i također puna svjetla posredstvom istine, onda, iz kojeg drugog izvora će svjetlo doći do duše, i iz čega drugog nego od svjetla istine duše, će se izvanjska životna sfera početi oblikovati?
02] Prema tome, u naroda u kojih su bludničenje i kurvanje jako/snažno ukorijenjeni, ljudi su bez ikakve ‘vanjske životne sfere’ (aure), tromi su, kukavični i bezosjećajni/indiferentni, i ništa ih više niti ushićuje niti uzdiže, niti ih lijepe forme i oblici ispunjavaju osjećajem blaženosti. ‘Njihova stvar’ je slijepo, životinjsko zadovoljavanje tijela/mesa; za sve drugo ili imaju (pronalaze) vrlo malo ili ni-malo smisla.
03] Zato prije svega se pobrinite da se ovaj zločin/ovo zlo nigdje ne ukorijeni, i oženjeni bi parovi trebali voditi ljubav samo onoliko koliko je apsolutno nužno (neophodno/nezaobilazno) da se rodi/stvori ljudsko biće.
04] A tko god ‘gnjavi’ svoju ženu (= ima seksualni odnos sa njom) za vrijeme trudnoće, on već (tada) uništava/kvari (spoils) plod u majčinoj utrobi, i sadi u njega duh bludničenja/nečednosti, budući se duh koji zavodi/potiče i prisiljava muža i ženu na intimnost iznad/preko njihovih prirodnih potreba, na isti način prebacuje/prelazi i u plod, ali u znatnoj mjeri snažniji/moćniji.
05] Stoga bi na sljedeće trebalo obratiti pomnu pažnju tijekom čina, da najprije koitus nije izvršen iz najobičnije/proste tjelesne požude, već iz istinske ljubavi i iz težnje/naklonosti vaših duša, i drugo, žena koja je začela/zatrudnjela se ne bi smjela doticati i trebalo bi ju ostaviti da odmara (od seksualnog odnosa) još nekih 7 tjedana nakon porađanja ploda!
06] Djeca koja su bila začeta na ovaj Božjim redom određen način, koja su sazrijela u majčinoj utrobi neuznemiravana, će najprije doći na ovaj svijet sa više savršenijom dušom, budući se duša u savršeno razvijenom organizmu sigurno puno lakše brinuti za njezin duhovni napredak nego u potpuno iskvarenom/oštećenom organizmu, gdje ona mora odmah započeti sa poboljšavanjem i popravljanjem (oštećenog tijela). Drugo, ona (takva duša) je u sebi puno čišća i blistavija, jer nije postala onečišćena tim (zlim) duhovima bluda koji su čestom dnevnom intimnošću bili prenijeti u tijelo embrija, a također i u (njegovu) dušu.
07] Kako bi samo lako duša mogla uzdići svoje srce do Boga već u najranijem naj-nježnijem djetinstvu, baš poput Samuela, iz istinske dječje, najnevinije ljubavi! I kakvi će čudesni iskonski temeljni znakovi na ovaj način iz istinskih dubina srca biti blistavo rasvijetljeni ugravirani na mladi, nježan mozak prije ikakvih materijalnih znakova, na svjetlu kojih dijete sebi objašnjava pravilno značenje i odnose kasnijih slika što dolaze iz materijalnog svijeta, budući su ove slike tako reći posađene na blistavo rasvijetljeno i istinsko životno tlo i razvijene su i rastavljene u pojedinačne koncepte, budući da su sasvim rasvijetljene, i na taj način sa lakoćom razmatrane i shvaćene od strane duše.
08] Jako rano se oko takve djece počne formirati vanjska životna sfera i ona će ubrzo lako postati vidjeoci/proroci, i sve što je unutar Mog reda se ubrzo počinje podređivati njihovoj volji. – Poredbe radi, što su u odnosu na njih ona djeca koja su već u majčinoj utrobi bila pokvarena/uništena? Reći ću vam: teško više od animiranih sjenki života! A koji je tome glavni razlog? Ono što sam vam do sada u sasvim dovoljnoj mjeri ukazao, naime to je rezultat razvratnosti/čulnih zadovoljavanja!
09] Kdjegod u vremenima koja dolaze budete propovijedali Moju Riječ (kada Ju budete prenosili drugima), ovo učenje ne smije biti izostavljeno; jer ono kultivira zemlju i tlo života, i čisti ga od trnja, grmova i čička sa kojih nijedan čovjek nikad nije ubrao ikakva grožđa i smokava. Jednom kada su tlo i zemlja bili pročišćeni, lako je posuti plemenito životno sjeme u brazde koje su bile osvijetljene svjetlom srca i životom zagrijanim plamenom ljubavi. Ni jedno sjeme neće pasti, a da odmah ne nikne i razvije se da bi dalo bogati životni plod! Međutim, na divljoj, neočišćenoj zemlji, vi možete sijati što hoćete, i pri tome nikad nećete ostvariti blaženu žetvu!
10] Jer čovjek koji nosi i širi Moju Riječ među ljudima, on je nalik sijaču, koji je uzeo najbolje sjeme i razasuo ga po svoj zemlji gdje god je otišao.
11] Neko je palo na suhi pijesak i kamenje. Ali kada su došle kiše, malo je sjeme započelo nicati jako nježno; međutim, kiše su uskoro prestale, i došli su vjetrovi i sunčeve usijane zrake su uskoro konzumirale svu vlagu iz tvrdog tla, i time je također nježno, jedva niklo sjemenje umrlo i nije dalo ploda.
12] Drugi dio je pao u trnje gdje je imalo vlage i dobro je niknulo i izraslo; ali uskoro su ga prebujale i ugušile žudnje svijeta, i tako ono nije dalo nikakva ploda.
13] Dio je, međutim, pao na stazu ljudske podlosti; te nije čak ni niklo, već je uskoro bilo zgnječeno i pojedeno od strane ptica nebeskih! Da ono također nije dalo ploda, to je sasvim jasno.
14] Samo je jedan dio pao na dobru zemlju; on je niknuo. Izrastao i proizveo dobru i bogatu žetvu.
15] Ova bi vam slika trebala poslužiti, da prepoznate kako čovjek ne bi trebao bacati bisere pred svinje (Matej 7:6)! Ona prije svega govori, najprije očistite i pognjojite tlo i jedino onda započnite sa sijanjem sjemena žive riječi, i čovjek se zasigurno ne bi uzalud mučio tijekom teškog rada! Jer tijekom rada širenja Moje žive Riječi, dobra volja nije dovoljna; on također mora biti rukovođena uz pomoć ispravne i istinske mudrosti života, – inače dobar i čvrste-volje nositelj Moje Riječi, može biti poređen sa prorokom Bileamom, čiji je magarac bio mudriji od njega samoga!
16] Vidi, prijatelju Moj Cyreniuse, u svemu što Sam ti do sada rekao, ti u stvari nisi primio odgovor kojeg si zatražio, i u svom srcu si ti stalno na granici da Me na to podsjetiš, – ali Ja ti kažem, ispuniti tvoju žudnju istog trenutka ti ne bi bilo od puno koristi, da ti ovo nisam prethodno dao.
Poglavlje 232
01] (Gospod:) ‘No pogledajmo sada, da li smo u stanju pribaviti malu moždanu ploču (board) poradi vašeg boljeg razumijevanja! Doista, nama bi Rafael mogao dobaviti iz Rima nekoliko prirodnih ljudskih glava – budući su upravo sada u Rimu dvojici glavnih kriminalaca bile odrubljene glave, i to na Kaptolu! -, ali te bi nam lobanje zlikovaca bile od vrlo male ili pak nikakve pomoći!
02] Stoga će biti ovako, anđeo će nam donijeti četiri potpuno bijela i sasvim čista kamena oblutka iz bilo kojeg potoka. Pomoću ovih ćemo, koliko će to biti moguće, pokušati prikazati ljudski mozak. – Rafaele, idi i donesi što je potrebno!’
03] Rafael je iznenada postao nevidljiv, što je trajalo nekih 7 sekundi, ali onda se opet iznenada našao među nama te je pred nas, to jest preda Me, na stol, položio četiri potpuno bijela kamena oblutka. Dva su bila veća a dva manja, i korespondirali su sa velikim mozgom sa čeonog dijela glave za ilustrirane (illuminated) slike i malim mozgom na zatiljku za znakove zvuka.
04] Kada su kamenovi bili položeni preda Mnom u pravilnom redu, dodirnuo Sam ih, i oni su postali prozirni poput najčišćeg kristalnog kamena. Nakon toga Sam dahnuo na njih i oni su se raspršili na milijune četvorostranih malih piramida, od kojih se svaka sastojala od tri vanjske i jedne bazne površine.
05] Dva kamena postavljena na Mojoj desnoj strani su predstavljala mozak u pravilnom redu (= pravilno razvijen mozak) a dva na Mojoj lijevoj strani mozak u pogrešnom redu (= nepravilno razvijen mozak), što je bilo prouzročeno pogrešnim odgojem i posredstvom drugih kasnijih loših utjecaja, kao što to normalno biva slučaj među ljudima.
06] Kakogod, nikakve piramide tamo nisu bile vidljive, već su pored nekoliko piramida bile prisutne skoro sve stereometrične forme, figure i simboli koji pojavljuju u umjetnosti mjerenja, što se još preciznije moglo vidjeti kada Sam ih Ja, dahnuvši na prikazane kopije mozga, uvećao za deset puta, tako da su sada četiri vrlo velike hrpe ležale pravilno uređene/namještene pred očima uvelike iznenađenih učenika na stolu, kojeg je Rafael morao poprilično brzo značajno povećati u ovu svrhu.
07] Rekoh Ja: ‘Sada možete zasebno i potpuno razlučivo gledati na površinske forme sve četiri moždane hrpe!
08] Vidite, ovdje na desnoj strani se veliki čeoni mozak sastoji od mnogo sasvim pravilnih piramida, i također mali mozak od istih piramida, – one su samo tri puta manje, ali za primanje svih zračnih vibracijskih figura duše, i dalje dovoljno veliki!
09] Pogledajte međutim također na dvije hrpe na Mojoj lijevoj strani! Tamo se već nalazi priličan broj različitih oblika, poput ranije spomenutih, i nigdje se oni pravilno ne uklapaju, čas ovdje a čas ondje se javlja prazan prostor i stvara svakojake vrste pogrešnih refleksija, kao što ćete kasnije doista vidjeti da se događa. Zatiljak, vrlo sličan čeonom dijelu, ima također tri puta manje površinske forme nego čeoni dio. – Pogledajte samo oblike!’
10] Sada se svi približavaju da bi pobliže pogledali na umjetnim putem i na povećanoj skali predstavljene mozgove koji su bili formirani od četiri kamena oblutka, gdje su sve do sada prikazani samo oblici malih piramidnih ploča, bez unutarnjeg razdvajanja sobica i bez međusobne povezanosti malih mozgovnih ploča.
11] (Gospod:) ‘Kada su svi izvukli iz ovoga vjerojatno jasan koncept toga, podijelit ću male mozgovne ploče u odajice time što ću na njih ponovno dahnuti, i spojit ću male ploče svake odaje u skladu sa polaritetom i također same odaje te također čelo sa zatiljkom, tako da na taj način male mozgovne ploče, bez obzira kojeg su tipa, mogu primiti slike i znakove.’
12] Cyrenius se ne može oporaviti od sveg zaprepaštenja i konačno kaže: ‘Ah, sada mi je jasno! Drevni su Egipćani, koji su tamo izgradili škole u obliku piramida, bili najvjerojatnije i dalje ljudi iskonski usavršene duše, tako iznutra prepuni svjetla, i stoga su mogli vidjeti tjelesnu konstrukciju njihova tijela! Ovi piramidni oblici, koji su toliko važni za raspoznavanje (recognition) ljudi, su im morali biti vidljivi, i prema tome su oni odabrali ovaj oblik da bi izgradili njihove naj-osobitije škole. Da, oni bi također bili vidjeli i proučavali konstrukciju svake piramidalne ploče do najsitnijih detalja, i također bi svakoj piramidi iznutra dali istu konstrukciju na najvećoj skali, kako su otkrili da izgleda organska struktura moždanih piramidnih ploča!
13] Takva je piramida prema tome iznutra imala veliki broj svakojakih prolaza i odaja za koje čak ni već naj-poučeniji čovjek nije mogao odgonetnuti čemu je jedna ili druga posluživala! Gospode, da li sam ovo pravilno prosudio?!’
14] Rekoh Ja: ‘Potpuno ispravno i točno; pošto je to i bilo tako, i Egipćani su zbog toga također, posebice iznutra, naslikali na zidove svakojake vrste znakova i slova i slika, koji su korespondentno predstavljali raznorazne stvari, kroz koje je čovjek na ovoj Zemlji u tijelu morao proći i za njih se boriti, i kako on treba sebe prepoznati i kako je istinska ljubav centar sveg života.’
Poglavlje 233
01] (Gospod:) Ali sad ću ponovno dahnuti na mozgovne hrpe, i vidjet ćete nešto što liči na dva obeliska (zašiljena stupa) ispred piramida. Zašiljeni stupovi su, međutim, bili korišteni u drugu svrhu nego dva mala stupa ispred svake male mozgovne piramidne ploče; pošto su zašiljeni stupovi bili jedino (o)znak(a) da se mudrost može tražiti unutar piramida, u koje su naravno jedino dokazani pročišćeni ljudi imali dozvolu ući.
02] Dva mala šiljka ispred malih mozgovnih pločnih površina, kojih svaka mala mozgovna piramida sadržava osam, pisaće su olovke, koje su posredstvom kretnji posebnih pridružnih moždanih živaca, koji su na jedan izuzetno vješt i ogransko-mehanički način spojeni sa živcima vida i sluha, ispisivali male ploče ili u skladu sa izvjesnim redom ili su ih ilustrirali sa još drugim korespondentnim duhovno ilustriranim (illuminated) slikama.
03] Obratite posebnu pažnju na sve što će se dogoditi! Mi ćemo ispuniti ove pisaće olovke sa serumom i započet ćemo naše promatranje sa u-red-nim (ili ‘organiziranim’ = orderly) mozgom (misli se naravno na pravilno razvijen ili neoštećen mozak)! – Ja želim da su ove male ploče tog mozga pravilno ilustrirane na jedan u-red-an (tj. organiziran) način, kao da dolazi iz srca, s obzirom na vizuelni – a također i slušni dio.
04] Sada su svi usmjerili njihove oči sa najvećom mogućom pažnjom na naš mozgovni uređaj/sistem. Ja Sam naravno morao stvoriti ilustrirane slike također sa materijalnim sjajnim svjetlom, inače sa svjetlom duše, Moji učenici sa njihovim očima od tijela, ne bi vidjeli ama baš ništa. – Što je ono što najpažljiviji promatrači mogu vidjeti?!
05] Oni su promatrali kako se od šiljaka crvenkaste i plavkaste male zvijezde rasprostiru iznad malih mozgovnih ploča, naime u takvom redu, da je prilično oštro oko iz tih bezbrojnih malih zvijezda na malim mozgovnim pločama počelo opažati svakojake vrste najčudesnijih malih slika.
06] Ja Sam naravno učinio da u ovom trenutku oči promatrača na nekoliko trenutaka dobiju karakteristike snažnog mikroskopa, što je ovdje bilo apsolutno nužno, budući inače promatrači ne bi vidjeli veliki dio ovih čudesno ilustriranih znakovnih slika i oblika. Ranije desetorostruko povećanje malih mozgovnih piramida ne bi bilo dovoljno. Pošto su oni sada mogli vidjeti male mozgovne ploče tisuću puta povećane, oni su mogli vidjeti prilično puno.
07] Sada Sam zapitao Cyreniusa, što je mogao vidjeti. I on reče: ‘Gospode, sama čudesa! Od samih pomicanja i iz mnogih organa nad cijelom dužinom i svuda iznad postojećih obeliska ispred piramida, tamo je neprestano tekao veliki broj malih zvijezda svijetlo-crvene i svijetlo-plave boje. Obadva mala osjetna roga (feel-horns) na svakoj od četiri piramidne površine su neprestano aktivna i putuju sa njihovim iskre-štrcajućim vršcima neprestano na površinu piramide vrteći se oko njih sa svom marljivošću i posipaju ih sa malim zvijezdama. Čovjek bi pomislio kako se od ovih besciljnih i naoko slučajnih putovanja na trostranoj ploči ne postiže ništa osim škrabanja; međutim, pojavljujući se kao iz ničeg svakojake se pravilne slike formiraju i mile su za gledanje.
08] Sada primjećujem da se dva stupa umiruju jednom kada je površina bila potpuno ilustrirana. Skoro je nevjerojatno da je tih milijun znakova i malih slika moglo biti nacrtano pomoću dvije žive pisaće olovke na jednu takvu trokutastu ploču u tako kratkom vremenu! Oblici su i dalje vrlo mali, iako mi možemo vidjeti takvu površinu u punoj čovjekovoj veličini; ali ove male slike i mali znakovi su tako pročišćeni da čovjek ne može zamisliti ništa čišće i savršenije.
09] Ali zašto se nikakvih malih slika ne može vidjeti na malim pločama malog mozga zatiljka koje su vrlo slične onima na čelu? Ne vidim ništa osim čistih linija, točkica i ostalih zakrivljenih znakova, koje ne mogu razumjeti. Što to znači?’
10] Rekoh Ja: ‘Ovo su znakovi zvukova i znakovi riječi; oni unatoč tome ne stoje samostalno, već su uvijek putem polarnosti povezani sa površinom ploče velikog čeonog mozga, i zvuk ili koncept, koji je nacrtan na malim tablama mozga zatiljka posredstvom linija, točkica i drugih zakrivljenih znakova, je u istom trenutku također nacrtan na obično prema dole okrenutim piramidnim površinama čela kao korespondentna mala slika i kao takva predstavljen duši za lako raspoznavanje.
11] A da bi se ovo postiglo, mora biti ispredeno mnogo živčanih niti od svake male mozgovne piramide mozga zatiljka do korespondentne male piramide čela, inače nitko ne bi imao jasnu percepciju opisanog koncepta s obzirom na riječima opisano područje ili aktivnost.
12] Neartikulirani zvuk, također muzika, nisu prenjeti, prema tome ni jedna osoba ne može zamisliti sliku ili bilo što drugo što pripada zvuku ili harmoniji ili melodiji; jer, kao što je rečeno, takvi zvukovi nisu kopirani na male mozgovne ploče čela, već ostaju nezavisno na korespondentnoj piramidnoj ploči mozga zatiljka kao linije, točke i male kvačice.
13] Od sa čistim zvukom ispunjenih piramidnih površina malog mozga, živčane niti međutim idu kroz kičmenu moždinu do živaca stomaka (ganglija) i od tamo do srca, što je razlog zašto muzika, kada je potpuno čista, uglavnom afektira srce, osvaja ga i nerijetko ga čini mekim/topljivim i punim nježnih osjećaja.
14] Zvuk se, pak, kako dolazi i podiže se iz srca, i dalje može nacrtati od strane dva obeliska pomoću svjetla ljubavi kao male zvjezdice na male mozgovne ploče u oblicima, koji su nerijetko istinski pokazatelji puta za dušu u velikim hodnicima života duha, i iz tog razloga ispravna i vrlo čista muzika može biti od vrlo velike pomoći za dušu da se ujedini sa duhom. Prema tome naučite i također podučavajte čistu muziku, kao što je to jednom David nastojao!
15] Da je čista muzika to u stanju napraviti, vi to možete također izvući iz ove činjenice, da možete postaviti na isto mjesto neprijatelje i prijatelje, i onda pustiti da među njima svira najčišća muzika, i umjesto neprijatelja ćete uskoro vi vidjeti samo radosne prijatelje. Međutim, ovaj učinak stvara jedino čista muzika; nečista i prljava muzika ima potpuno suprotan učinak.
16] Sada ste vidjeli, kako također zvuk jednom zaobilaznicom i dalje može biti predstavljen duši kao nešto vidljivo, iako – ne u vidu materijalnih slika, no ipak u vidu viših duhovnih oblika u formi svakojakih vrsta znakova, kakve čovjek također može pronaći slične na starim spomenicima Egipta. Ja mislim kako vam sve ovo do sada prikazano treba biti sasvim jasno, i prema tome tome neću ništa nadodati, osim da se sve to jedino zbiva u pravilno uređenom/razvijenom i neiskvarenom mozgu, hranjenom od strane u-redno/pravilno prije-razvijenog srca, gdje su male mozgovne ploče najprije ilustrirane (illuminated) sa svjetlom sa svakojakim duši-nalik (duševnim) i duhovnim oblicima.’
Poglavlje 234
01] Pošto smo sada promotrili i razumjeli ovaj prilično važan pripremni/uvodni rad, mi moramo, da bi stvar potpuno razumjeli, također usmjeriti nekoliko pogleda na ovo, kako konačno također duša ispunjava/impregnira iste male mozgovne ploče sa slikama iz materijalnog svijeta.
02] Gledajte ovdje, slike koje ulaze kroz oči, također trebaju biti impregnirane na male mozgovne ploče! – Ja to želim, i događa se!
03] Zagledajte se posebice na olovke ili obeliske ispred dvije površine, kako su oni iznenada postali vrlo tamni! Izgleda kao da su bili ispunjeni sa vrlo tamnim sokom, i gle, već smo svi mi, dok govorimo, nacrtani, crta po crtu na malim mozgovnim pločama, pored stabala i svega drugog što možemo vidjeti! Ali ne jedino jednostrano i mrtvo, već trodimenzionalno i kao živo!
04] Svaki pokret kojeg napravimo, je ovdje kao milijun puta reproduciran, i još one ranije ili također tisuću ranijih pozicija, ostaju zabilježene u unutarnjim odajama piramida, uvijek vidljive oku duše, pošto je ono uvijek osvijetljeno od strane duhovnog duši-nalik svjetla; a to rezultira u onome što mi dijelom nazivamo ‘pamćenjem’ a dijelom nazivamo ‘prisjećanjem’, pošto je zabilježeno unutar mozgovnih piramida. Ovo je, međutim, umnoženo putem mnoštva refleksija, na takav način, da čovjek može u sebi samome donositi jedan te isti objekt nebrojeno puta.
05] Na ovaj način, svaki čovjek, nosi u svojoj duši a još neizrecivo više u njegovu duhu, cijelo stvaranje od najvećeg do najmanjeg, pošto je ona bila od tamo uzeta.
06] Ako on gleda na zvijezde ili mjesec ili sunce, sve to je nanovo ucrtano u njegove mozgovne organe na način koji vam je pokazan, a duša se u to zagleda čime je sasvim zadovoljna, i što je bilo viđeno je putem mnogostrukih refleksija ugravirano u skladu sa ispravnom žudnjom duše u unutarnje i najunutarnije od malih mozgovnih piramida, naravno na značajno manjoj skali, i uvijek može biti opet pronađeno od strane duše te savršeno razmotreno.
07] Svi znakovi iz sfere izvanjskog svijeta se samostalno prikazuju kao tamne slike; ali osvijetljene slike iz bolje životne sfere stoje iza njih, i na taj su način one također u svim dijelovima dovoljno osvijetljene, tako da ih duša u njezinoj najunutarnijoj kompoziciji može gledati, studirati i razumjeti.
08] Kao dodatak veliki je mozak neprestano povezan uglavnom sa živcima mirisa i okusa, kao što je mali mozak povezan sa generalnim živcima osjećaja. Oni također ostavljaju na specifičnim malim mozgovnim pločama izvjesne oznake, iz kojih duša smjesta i vrlo lako prepoznaje, kako na primjer jedan ili drugi cvijet ili mast miriše, ili kako ova ili ona hrana, voće ili ovo ili ono piće ima okus i također miriše; pošto je konstrukcija takva, da je svaka mala mirisna i okusna ploča striktno povezana sa vrlo osjetljivim živcima sa ovom ili drugom malom predmetnom pločom.
09] Čim poznati miris pokrene živce mirisa, on istovremeno sebe reprezentira na korespondentnoj ploči mirisa ili okusa, i od tamo se korespondentna predmetna ploča smjesta napušta, i time duša brzo i lako prepoznaje, sa kojim mirisom ili okusom ona ima posla. Na isti način pojava, u obliku i kompoziciji, putem koje je osjećaj bio pobuđen, je reprezentirana duši sa generalnim čulom osjećaja na zatiljku. Međutim, sve ovo se zbiva, kako je ovdje ukazano, u mozgu koji je u najboljem mogućem redu; kod drugog nesređenog mozga ćemo mi tu i tamo otkriti skoro nikakve sličnosti sa ovim sređenim mozgom, o čemu ćemo se uskoro uvjeriti činjenično i praktično.
10] Primjetit ćete da je ovaj drugi mozak u njegovoj konstrukciji ploča i nepravilnosti glavnih i sporednih podjela odaja, već mješavina svakojakih stereo-metričnih oblika, među njima diskova, kugli, sferoida i drugih nepravilnih (mushy) kocki. Obelisci ispred površina su uglavnom nevidljivi; a gdje su još vidljivi, oni izgledaju kao potpuno atrofirani i vrlo su rijetko iste veličine i snage!
11] Kako takav mozak može biti od koristi za ijednu dušu? Ovaj je mozak, kakav vam je sada prikazan, je, poradi razloga koji su vam ukazani, izašao razoren već iz majčine utrobe. Uskoro ćemo vidjeti, kakav će kurs on slijediti s obzirom na uobičajeno svjetovno obrazovanje i do kojeg će cilja i odredišta on voditi. Svi vi obratite na to pomnu pažnju!’
Poglavlje 235
01] Cyrenius zapita ponešto iznenađen: ‘Gospode, da li je ovaj mozak kojeg si Ti na čudesan način ovdje donio sa Svojom svemoći, također bio pokvaren u majčinoj utrobi čulnom-pohotom/sladostrašćem nakon koitusa?’
02] Rekoh Ja: ‘Ali prijatelju, kakvog li pitanja od tebe! Nisam li ti rekao ranije, da je sve ovo samo bilo predstavljeno na način kako postoji u stvarnosti? Tko bi ikad mogao pomisliti da bi ovaj umjetno predstavljen mozak u svrhu predavanja, mogao u svoj ozbiljnosti ikad biti iskvaren u majčinoj utrobi?! On jedino izgleda tako i stoga kažem: ‘Ovaj je mozak, kakvim ga vidimo, već došao razoren iz majčine utrobe! To je jedino u neku ruku precizniji putokaz u svrhu boljeg razumijevanja i prema tome je jedino reproducirana stvarnost, ali ne genitivna, istinska stvarnost! – Da li ti je ovo sada jasno?’
03] Cyrenius reče: ‘Gospode, oprosti mi moju veliku glupost, koju sam ja već spoznao!’
04] Rekoh Ja: ‘Ja Sam već znao da ćeš ti to shvatiti; ali ti si do ovog najglupavijeg pitanja bio zaveden od strane preostale svjetovne mrlje u tvom mozgu, i ti iz toga možeš vidjeti, kakvu vrstu mudrosti sva tako zvana svjetovna oštroumnost može ponuditi duši koja žeđa za istinom!
05] Sva pitanja svjetovno-mudrih su u stvari iznad svake mjere glupava; kakvi će onda biti odgovori koje drugi svjetovno-mudri daju svjetovno-mudrima koji zapitkuju? Ako je njihovo svjetlo već mrak i tama, kako li će gusta noć i tama onda biti njihova istinska noć i tama!
06] Prema tome, čuvajte se sve mudrosti svijeta; jer kažem vam, da je ona višestruko mračnija i opakija, od onog što visoko-cijenjena svjetovna mudrost naziva glupošću! Budući svjetovno glupa osoba može sa lakoćom biti pomognuta, dok čovjek koji je od glave do pete svjetovno mudar ne može uopće biti pomognut ili jedino kroz vrlo teške mjere. Vi glupavo-mudro pitate da li se stvarnoj svjetovnoj-mudrosti može uopće pomoći? To se unutar ovog drugog, pokvarenog mozga jasno otkriva pred vama!
07] Pogledajte na ovaj desno postavljen iskonski u-redan/sređen/organiziran i potpuno neiskvaren mozak! Koje li jasnoće u njegovim slikama! Sve je svjetlo i jasno, i svi oblici, uključujući njihove izvanjske okvire, baš kao i njihovu organsku konstrukciju, se mogu vidjeti u najvećoj jasnoći i sasvim su razvijeni! Kakve jasne koncepte i slike mora takva duša postići iz svih stvari i odnosa! Kako mudra i u svakom pogledu životno-silna takva osoba tamo stoji! Tko se od brojne svjetovne djece može sa njome mjeriti?! Što iskonska duša može napraviti, vi ste ranije imali priliku promatrati sa ovim crncima!
08] Kako god, mi sada pred nama imamo iskvareni mozak i vidjet ćemo, kako će ovaj pomoću dodatnog, najlošijeg i najpogrešnijeg odgoja će biti još više iskvaren, i time ćete vi više nego jasno prepoznati, kako je potpuno neplodna i ne-mudra takva svjetovna mudrost u poredbi sa istinskom, nebeski organiziranom mudrošću! Samo pogledajte na kaos takvog mozga! Nigdje organizirane povezanosti; tu i tamo jedino osakaćene male mozgovne piramide! Cijela priča više liči na hrpu šljunka nego na mozak!
09] Mozak zadobija takav oblik već u majčinoj utrobi! Što će postati od takve osobe u budućnosti, kakav će napredak ona napraviti u istinskoj školi života sa takvim mozgom?! Da, da je na tome osta(l)o, i kad bi se započelo sa pažljivom naobrazbom srca u trajanju od nekih deset godina! Ali gdje je naobrazba srca?! Više ju nitko ne podučava, i u narodima najviše klase je potpuno izostavljena! Niže klase naroda, međutim, ionako ne znaju ništa bolje o duši – ili o razvoju života nego životinje u šumi, i njihova svojstva u potpunosti nalikuju onim drevnim stanovnicima šuma, koji se hrane i žive od pljačke i krvi drugih nježnijih životinja.’
Poglavlje 236
01] (Gospod): ‘Unatoč tome koliko su takvi ljudi iz nužnosti loši, ipak je prije od njih moguće učiniti savršenog čovjeka, nego od jednog takvog svjetovnog-mudrog. Doista, svjetovno-mudri ima u nekom pogledu, kad u nešto cilja, sebično uglavno – prilično oštar um, a razlog za to je što male piramidne mozgovne ploče kod svakog čovjeka bar u centru mozga, ostaju dijelom i po liniji mudrosti (line-wise) funkcionalne, a to čini da mnogi svjetovno-mudri kada su združeni, ali jedino iz čisto svjetovnih ciljeva, mogu proizvesti nešto posebno; međutim, sve unutarnje, dublje – duhovno njima ipak ostaje strano. Pošto između svjetovnih prednosti/blagodati i onih vječnog trajanja što pripadaju duhu i duši, ostaje nepremostivi klanac, kojeg čak ni najpromućurniji svjetovni um ne može nikada premostiti.
02] I gledajte, sve to leži u temeljnoj iskvarenosti konstrukcije ljudskog mozga već u majčinoj utrobi i nakon toga u čak još gorem odgoju srca i duše; jer, kada bi bar nakon rođenja trebalo slijediti dobro naobrazovanje srca i duše, mozak koji je bio oštećen u majčinoj utrobi bi mogao većim dijelom biti ponovno učinjen funkcionalnim, i ljudi bi naknadno mogli doseći neku iluminaciju i životnu snagu, i putem neprestane pravilne poniznosti i istinske dobrote srca, naravno jedino nakon niza godina, izgubljeno bi moglo biti potpuno pronađeno i ponovno zamijenjeno.
03] Pošto je onome koji sije u dobru zemlju, žetva sigurna; ali ako u već siromašnu i lošu zemlju nije bačeno nikakvo gnjojivo a još manje sjeme pune istine života, kako i odakle će se moći očekivati plod ili čak bogata žetva života?
04] Da, svjetovni ljudi itekako razumiju kako rovati kroz materijalnu zemlju poput svinja i krtica i saditi svakojake vrste plodova. Oni ubiru obilne žetve, pune njihova skladišta i silose žita do vrha da bi postali prepuni ponosa i oholosti i stoga čak grublji i neosjećajniji spram siromašnih ljudi, kojima, poradi prevelike pohlepe svjetovno bogatih i stoga moćnih, nije bio dan ni komadić zemlje da mogu preživjeti.
05] Ovo, svjetovni ljudi razumiju itekako izvrsno; ali zemlju duha, vječni život, oni ostavljaju neizoranom/pustom i ne zamaraju se oko toga. Ako trn i kopriva na njoj bujno rastu, to ih brine vrlo malo ili pak nimalo, i prema tome je razumljivo, kako i zašto ljudi ove zemlje, umjesto da postaju bolji, postaju rastuće gori i sve bijedniji. Sve dok oni za sebe mogu izgraditi veličanstvene palače, ležati na mekim krevetima i posjedovati ih, natrpavati svoje želuce sa najboljim delikatesama i oblačiti njihovu kožu u meke, kraljevske odore, oni imaju dovoljno i zadovoljni su; pošto imaju sve što njihov sebičan tjelesan život može žudjeti kroz kratko vrijeme njihova zemaljskog života.
06] Ali onda dolazi ozbiljno šepav glasnik, teška bolest i nakon nje, smrt, i njihova onemogućena/ometena duša prelazi iz velikog straha u još veći strah, i konačno u potpuno očajanje, u nesvjest i naposlijetku smrt, a nasmijani nasljednici dijele za-ostala velika blaga i obilja umrle svjetovne budale. I što on ima u onostranom? Ništa, nego u svakom pogledu najveće siromaštvo, najveće očajanje i najveću, za ovaj svijet neopisivu bijedu, i to ne samo za jedno kratko vrijeme, već za vaš koncept nezamislivo dug period vremena, kojeg vi sa velikom sigurnošću možete opisati izrazom ‘zauvijek’, što je također prilično očigledno; jer odakle će duša, koja nikad nije radila ili priskrbila za išta drugo nego za njezino tijelo, uzeti sredstva, da bi sebe usavršila u svijetu, koji se može i mora sastojati jedino od onoga što duša ima unutar sebe i kroz njezin duhovni vanjski-životni-svjetlosni-eter pretvori u njezin okružujući svijet u kojem boravi.
07] U takvom bi svijetu njezin novi, uglavnom ljubav-podjeljujući život trebao započeti u njezinom vlastitom duhovnom kraljevstvu. Ali kako će to biti moguće ako je njezino srce otvrdnulo i neosjetljivo, ona neprestano tone u ojađenost žaleći samu sebe, rađajući gnjev i osvetu i ako je duh unutar nje kao potpuno mrtav, gluh, nijem i slijep i kao takav nikad ne može vidjeti na blistavo jasnom svjetlu male mozgovne ploče duše?
08] I čak ako bi bilo moguće za takav nebeski duh izdići se u takvoj u-razvoju-ometenoj duši, vidjeti i osjetiti sve stvari prisutne u mozgu duše, pomoći joj stvoriti novo živuće i učinkovito kraljevstvo, on i dalje ne bi pronašao ništa u mozgu duše, čime bi on, pomažući joj, to mogao ostvariti/izvesti. Pošto je od svih materijalnih stvari koje je duša u ovom svijetu apsorbirala u njezin tjelesni mozak, nemoguće da išta bude prebačeno u njezin vlastiti duhovni mozak, jer za takav prebačaj njoj potpuno nedostaju glavna sredstva života, naime svjetlo iz plamena životne ljubavi spram Boga i bližnjega!’
Poglavlje 237
01] (Gospod:) ‘Ili postavite čisto ogledalo u potpuno mračan podrum, i zapitajte se da li će se predmeti u podrumu odražavati u njemu? Vi ćete, ako vam je podrum poznat, sa osjetilima dodira biti sposobni zapaziti kakve su vrste prisutni predmeti te ih prepoznati čak bez svjetla; ali vi ćete uzalud postaviti ogledalo u mračni podrum, pošto ono bez svjetla neće nikad vašim očima dostaviti lijepu sliku stvari koje se nalaze u podrumu.
02] Isti je slučaj sa čovjekom u kojeg je svjetovno educiran/odgojen, iskvaren i mračan mozak. Od tamo ni jedna zraka svjetla što (pre)nosi korespondentne duhovne oblike ne može preći iz mračnog materijalnog mozga do duši-nalik (soul-like), time već duhovnog mozga, a potpuno zakržljale/zaostale u razvoju male mozgovne ploče duše u sebi ostaju mračne i prazne; čak ako bi svjetlo duha obasjavalo male ploče, to bi služilo duhu i duši jednako puno kao kada bi netko postavio svjetlo u potpuno praznu, u bijelo obojanu sobu.
03] Što će on u njoj ugledati? Ništa osim praznih zidova! Kakvim bi se on studijama bio u stanju unutra baviti? Zasigurno ni jednim drugim nego očajnom dosadom! I dokučivši značenje on će sebi reći: ‘Van, i ti i tvoje svjetlo iz ove prazne sobe; jer u njoj nema ničega! Neka svjetlo sjaji tamo gdje se nešto može osvijetliti! Sa svjetlom se nešto mora ostvariti, zašto osvjetljavati četiri prazna zida, puni svjetla ili bez svjetla, oni su i dalje prazni?!’
04] Ako svjetlo oka duha pogleda na male mozgovne ploče duše, i one su prazne, onda nikakvo svjetlo duhovnog oka više ne može prodrijeti, i tamo skoro zauvijek ostaje mračno! Ako je, međutim, to zasigurno ovako i nikako drugačije, gdje će duša u onostranom dobiti građevni material da bi izgradila svijet u kojem može živjeti? Kako će ona to napraviti? Vi mislite kako ću Ja također biti u stanju pomoći takvoj jadnoj duši? O da, ali nikada pomoću slabog, ljudskog, pre-ranog milosrđa, već jedino u skladu sa Mojim nepromjenjivim redom, koji, kako je općenito poznato, ima međutim izuzetno duge i najvećom strpljivošću ispunjene ruke!
05] Jedino kada dosegne najvišu točku kulminacije najveće ojađenosti, u kojoj će duša kroz snažan pritisak sveg očajanja preći u neku vrstu usijane iluminacije, će se iz najvećeg straha njezina srca, time iz njezina sasvim-okovanog srca, kao iz sve-proždiruće vatrene suštine, male zažarene iskrice podići do njezina mozga, i tamo će tamne slike njezine patnje, njezina mučenja, njezina mrcvarenja, njezine boli, njezine bijede, njezine bespomoćnosti, njezina opustošenja formirati na njezinim malim mozgovnim pločama; jedino onda će ona primiti/skrpati izvjesne najsiromašnije ideje i nakon dugih perioda vremena će biti u stanju, započeti, formirati iz takvih kukavnih slika najsiromašniji svijet da bi u njemu živjela!
06] No nitko joj neće zavidjeti na takvom vlasništvu, i opet će biti potrebno jako dugo vrijeme, dok takva duša neće ostvariti poboljšanje njezina uvjetovanog svijeta gdje živi. Za tako će nešto biti opetovano potrebna mnoga nasilna sredstva da bi se njezino srce aktivno oživjelo! Jedino iz jako mnogo tužnih okolnosti će takva duša dobiti kopiju barem mnogih koncepata nesretna izgleda u sebi o njoj samoj, i iz toga će, time na njezinom vlastitom tlu i na njezin vlastiti način započeti dovoditi sebe u red, nakon čega ona više ne može tako lako kao ranije upasti u najtežu ojađenost i očajanje!
07] Ovo sada čovjek već može sa poštovanjem nazvati kapitalnom i svojom vlastitom žetvom; ali ipak, kakvog li unutra ograničenja, kakve mršavosti i kako je nesigurna!
08] Ako bi netko ostavio malu djecu, koja još nisu u stanju govoriti, u gustoj šumi, bilo bi moguće da će jedno ili drugo preživjeti u šumi. Pretpostavimo da bi jedan mali dječak i jedna mala djevojčica u tome uspjeli, budući su bili postavljeni baš ispod smokvina stabla čiji bi ih plodovi kako padaju u njihovo krilo, u početku hranili do izvjesne dobi, kada bi oni, kao kompletni divljaci, također započeli tražiti drugu hranu! Oni odrastaju i dosežu zrelu dob, postaju roditeljima, i unutar nekoliko stoljeća je formiran narod; međutim, oni bi ostali bez ikakvog obrazovanja i ikakvog otkrovenja odgore!
09] Idite takvom narodu i informirajte se o njihovom obrazovanju, i uvjerit ćete se, da ćete, umjesto ljudi, susresti životinje koje će biti puno više divlje i više okrutne od svih tigrova, hijena, vukova i medvjeda! Među njima nećete pronaći jezik, već jedino imitaciju svakojakih zvukova prirode, pomoću čega oni jedni drugima navješćuju jedino njihovu pohlepu i njihove najgrublje namjere. Oni će jesti bilo koje strane ljude, životinje i sirovo voće – a kad su jako gladni, i sebe same. Njihova će se aktivnost sastojati jedino od potrage za hranom.
10] Jedino će nakon nekoliko stoljeća oni doseći granice njihovih velikih prašuma i stupit će u kontakt sa nekim obrazovanim narodom, koji će ih otjerati nazad u šume a neki će biti i zarobljeni i obrazovani, i pretpostavite da će nakon opetovanih slučajeva i povratka nekih od ranije zarobljenih, međutim sada obrazovanih sunarodnjaka, cijelo pleme u vremenu donekle postati obrazovano, što je naravno i dalje jako daleko od ikakve duhovne naobrazbe!
11] Koliko dugo će takav narod trebati raditi, sve dok nisu postigli samo bar vanjsku svjetovnu kulturu, i koliko još do vašeg sadašnjeg duhovnog stupnja, što znači prirodnim putem kada su ostavljeni jedino sebi samima!’
Poglavlje 238
01] (Gospod:) ‘Naravno, putem otkrovenja od gore obrazovanje takvog prirodnog plemena će napredovati puno brže! Međutim, otkrovenje u ovom svijetu može biti dano puno lakše nego duši u onostranom, koja, kako je spomenuto ranije, u onostrano nije donijela ni jednu malu iskricu, koja bi bar na neki udaljen način mogla nalikovati nečemu od Božanskog reda.
02] Ako je takva potpuno tjelesna duša u onostranom kroz bezbrojne tužne i mučne okolnosti i neljudske nevolje konačno dosegla točku, gdje je primila izvjesne koncepte i ideje, i zbog veće aktivnosti srca blijedo svjetlo uđe u njezin supstancijalni mozak, iz kojeg ona u skladu sa njezinom vrlo ograničenom maštom i njezinom voljom može oblikovati prijevaran iz-krajnje-nužde-svijet za život, koji naravno jedno prilično vrijeme ne može imati nikakve trajnosti, budući je ona i dalje predaleko od jedine istine i božanskog reda otud, jedino onda je moguće, kroz misionare, koji, prikazujući se potpuno slični njoj, posjetiti je, i zatim vrlo brižno i neprimjetno koliko je to moguće osigurati joj i obogatiti je sa nekoliko boljih koncepata (= ovdje rečeno je krasno prikazano u Otkrovenju našeg Gospoda ‘Biskup Martin – vođenje duše u onostranom’, kako ga je putem Unutarnje Riječi primio Jakob Lorber).
03] A u ovom je stadiju vrlo često sljedećih stotinu godina pre kratak period vremena, da bi se dovelo na ovom svijetu potpuno iskvarenu dušu do samo jednog vrlo ograničenog nebeskog reda.
04] Kakogod, unaprijediti ju do višeg od najnižeg, prvog i čistog mudrosnog neba, to je skoro nemoguće; budući njezin mozak nikad ne gubi spomenute prve biljege/šare (= misli se naravno na iznad spomenuta ‘oštećenja’ mozga!), od kojih s vremena na vrijeme i dalje oblikuje neku vrstu osvetoljubivog-prava i – mudrosti, koja opet ostavlja sliku u njenom sada sve više i više prosvjetljenom mozgu i vrši utjecaj na srce duše do takve mjere, da ona prepoznaje kako je prilično dobro, ali da njezina lagotnost nije ni blizu nadomjestak za sve što je do sada trebala pretrpjeti.
05] Ona nalikuje starom Rimskom vojniku, koji je, poradi njegove dobi i njegovih mnogih rana i ožiljaka, od cara na dar primio farmu, na kojoj on marljivošću svojih ruku može sebi osigurati prilično ugodan život. Međutim, stari vojnik i dalje gunđa dok gleda na ožiljke svojih rana, i kaže: ‘Dobro je dobro, ali ni blizu dovoljno za mene, koji sam svoj život puno puta žrtvovao za cara, za narod i otadžbinu! Moji se susjedi nikad nisu trebali boriti protiv silnog i opakog neprijatelja, oni imaju zdrava i uspravna tijela i mogu sa lakoćom obrađivati svoja polja. Ja također imam muške i ženske sluge koji mi pomažu u radu; ali unatoč tome ja ipak moram sam raditi ako želim napraviti nešto korisno. Ja naravno ne moram plaćati caru ikakve poreze ili desetinu sve dok sam živ, i također ni moja djeca sve do petog koljena, posebice ako će jedan od mojih sinova nositi ratno oružje za cara i državu. Ali to bi doista bilo nešto, morati plaćati caru ikakve poreze! Unatoč tome, čak bez poreza, ova je vrlo ugledna nagrada daleko od toga da njome budem zadovoljan!’
06] I također na ovaj način duše u nižem nebu nastavljaju stenjati/mrmljati, posebice kada se prisjete kako su otrpljeli puno i kako sada kao blaženi moraju sami raditi, i to povrh svega sa puno marljivosti, da bi za sebe priskrbili nužne životne potrepštine baš kao jednom ljudi na Zemlji, sa jedino jednom nesretnom razlikom, da oni u onostranom ne mogu sakupiti nikakva pretjerana izobilja; pošto to nije dozvoljeno u onostranom, budući lideri zajednica znaju kako to spriječiti na vrlo pažljiv način. I kao takve te blažene duše nisu nikad potpuno sretne, jer sukladno njihovoj prirodi, oni uvijek osijećaju kako im nešto nedostaje.
07] Da, naravno da ima puno toga što im nedostaje; ali što nedostaje je za većinu njih skoro zauvijek nedohvatljivo, pošto temeljni elementi u njima uopće nisu prisutni. Oni nalikuju onim ljudima koji bi željeli letjeti poput ptica i stoga su vrlo tužni, budući su njima kao ljudima zanijekane takve karakteristične prednosti, koje, međutim, mnoge nerazumne životinje mogu uživati do najvišeg mogućeg stupnja.
08] Ali kakve je koristi takva žalost ljudima? Da bi letjeli njima nedostaju temeljni elementi, i unatoč svoj žalosti i unatoč svem mrmljanju oni nikad ne mogu doseći što ptice imaju, naime veličanstveno, slobodno letenje.
09] Sada sam ti ukazao, Moj Cyreniuse, kao i svima vama vrlo jasno, kakve posljedice duša mora trpjeti zbog njezine sekularizacije (= oduzimanja religijske naobrazbe; bezbožnog odgoja) u ovom svijetu, jer pored Mojeg svakako sve-obuhvatnog reda ona na nijedan način ne može biti pomognuta, – osim tako da se njezino cijelo biće mora poništiti i na njezino mjesto postaviti drugo biće, što, međutim, duši također ne bi služilo nikakvoj svrsi!
10] Svaka duša mora sebe razviti bilo sa lakoćom ovdje bilo sa poteškoćom (teškom mukom/naporom) u onostranom, za što su sredstva bila usađena u nju. Ako ona to ovdje zanemari, jer je dopustila sebi da bude previše obmanuta svijetom i njegovim bogatstvima, ona to mora napraviti u onostranom. Na koji način, Ja Sam vam već jasno ukazao i pitanja vašeg srca su dovoljno odgovorena. Nemojte se zbog toga previše radovati, Ja vam i dalje ne mogu pomoći i učiniti ju nemoguće drugačijom, od onog kako je napravljena i postavljena; pošto tri puta tri nikad ne može biti sedam, već će uvijek ostati jedino devet! Stablo jabuke mora uvijek rađati jabukama a smokva zauvijek rađa smokvama!’
Poglavlje 239
01] (Gospod:) ‘Da bi sve ovo razumjeli još bolje i opipljivije/očiglednije, slijedit ćemo razvojne periode ovog mozga ovdje na Mojoj lijevoj strani sa najvećom mogućom pažnjom!
02] Do sada je on kako ga vidimo potpuno nepromijenjen, kao već iskvaren u majčinoj utrobi i rođen u ovom svijetu. Međutim, uskoro ćemo vidjeti kakvo će lice i kakvu boju poprimiti, kada dijete nakon otprilike pet godina primi prve poteze pogrešnog odgoja, kada čovjek počne gnjaviti njegovo pamćenje sa svakojakim vježbama pamćenja i pomuti ga koliko god je to moguće.
03] Pazite, Ja želim da su prvi svjetovni koncepti/ideje ugravirani u mozak! Gledajte vrlo pažljivo sada, i lako ćete primjetiti kako obelisci na jednoj ili drugoj maloj mozgovnoj piramidi izgledaju prilično rastreseni, te počinju razmazivati na mozgovnoj ploči sa vrlo tromim pokretima i sa vrlo tamnom supstancom sasvim mršavu sliku stvari!
04] Prva je slika na pogled skoro ništa drugo nego potpuna, vrlo besmislena mrljotina, što je razlog zašto duša takvog djeteta na početku ni najmanje ne može razumjeti koncept dane joj materije. Djetetu mora biti rečeno ili ukazano stotinu puta dok ono to konačno ne bude moglo zapamtiti, ali jedino kao vrlo mračnu predodžbu (image).
05] Razlog tome leži najprije u nezrelosti različitih, i dalje prilično dobro-uređenih malih mozgovnih piramidnih ploča. Pisaće olovke (obelisci) instalirani pred njima, koji su sami preslabi i nespretni, su vanjskom silom prisiljeni, crtati bez potrebne, od strane duše inicirane vježbe i bez posjedovanja prave supstance, i to na i dalje osjetljivim/nježnim, ne pravilno pripremljenim malim pločama koje još nigdje nisu ni blizu spremne da bi se na njima crtalo. Prema tome slika stalno opet otiče i često mora biti ponovno crtana stotinjak puta od strane supstancijalno zloupotrebljenih obeliska, sve dok slika, iako još vrlo slaba, ne prione uz nerazvijenu ploču.
06] I kakvu korist onda duša ima od takve skroz mračne slike? Ona jedino vidi mat (= bez kontrasta) krajnje vanjske linije. O ikakvom dubljem prodiranju u samu ovu materiju sa takvom slikom za sada nije moguće! Tko bi od mat sjene čovjeka vidio, kakva je unutarnja kompozicija te osobe?! Kroz mnoga i dosađujuća (= isto tako u smislu, ‘koja uznemiravaju’) prisiljavanja i iznuđivanja, korisne male mozgovne ploče su najvećim dijelom zamrljane sa crnom tintom, i Božja učenja su također zakoljavana (= ‘kao kad se kolci zabijaju u zemlju’) u mozak kao tablice množenja, i obrazovanje duše se sastoji jedino od pauza tijekom materijalnog zakoljavanja u um.
07] Jedino nakon što je mlada, izmučena osoba kompletirala njezino takozvano ‘profesionalno’ zakoljavanje u um (studije) te je zauzela položaj, njegovo srce postaje nešto malo slobodnije; on traži djevojku koja mu se sviđa, da bi ju uzeo za svoju ženu. Kratak period kada je on u stvari zaljubljen je za mladog čovjeka najbolji, pošto u njegovu trajanju čovjek biva malo uzbuđen u duši, iako je to jedino vrlo podređeno uzbuđenje, koje dopušta tek da nešto svjetla uđe u njegov mozak, i jedino uz pomoć ovog malog svjetla on počinje razumjeti na nešto praktičniji način što je tegobno naučio kroz godine, i prema tome on također postaje za svjetovan položaj nešto više koristan pojedinac.
08] Međutim, ljudi koji na neki način nisu ugrijani u njihovim dušama čak pomoću takve ljubavi, ostaju vrlo sebični i stoički pedantni, koji kasnije ne napreduju ni jednu dlaku iznad njihovih stereotipno onečišćenih malih mozgovnih ploča te ruju po ničem drugome nego mračnim slikama njihova mozga, čiji broj ne može biti prevelik, a što je preostalo, je mračno, crno i za dušinu sposobnost gledanja, sasvim ne-vidljivo.
09] Duša takvog stoika prema tome kao da je slijepa. Baš kao što je bilo koji čovjek sa čak najoštrijom vizijom potpuno slijep u potpuno crnoj noći i u slučaju krajnje nužde može jedino napipati put pred sobom, također duša takve doista sebične osobe ne može vidjeti ništa, što je nacrtano na njezinim malilm pločama, a pošto sa takvom potpuno pogrešnim obrazovanjem mozga, gdje se uz jedino opetovano razmazivanje na mozgovnoj ploči konačno priljepio samo stereotip i plastična slika, a pošto nije prisutan nijedan unutarnji više aktivni duševni poticaj/uzbuđenje, nikakvo se svjetlo ne može nastaviti pojavljivati u mozgu, duša je prisiljena na to da jedino opipava (kao slijepac) njezine mračne, ali stereotipno oslikane mozgovne ploče.
10] Kakogod, pošto takva zakržljala duša može jedino zadobiti njezinu mudrost opipavanjem njezinih već zapisanih mozgovnih ploča, sasvim je razumljivo, zašto će takva duša u svim njezinim aktivnostima postati tako odmjereno pedantna i stereotipna i ne prihvaća ništa drugo, osim onog što je naj-grublje i materijalistično što može dodirnuti i uhvatiti sa njezinim rukama. Konačno takva duša smatra čak ono što može vidjeti njezinim očima u vanjskom svijetu kao optičku iluziju, a što čuje kao laž; jedino što može dodirnuti sa njezinim rukama sa svih strana, ona smatra kao stvarnu istinu. Kakvo je stanje mudrosti i više duševne kulture takve duše, svatko sam može zamisliti prilično lako, tko je samo donekle razumio što Sam upravo ukazao i više nego dovoljno objasnio.
11] Pogledajte još jednom na mozak na lijevoj strani! Upravo sada on prikazuje mračnu odaju mudrosti takvog stereotipnog svjetovno-mudrog (čovjeka), a ti, dragi prijatelju Cyreniuse, obdaren sa vrlo oštrim očima, govori, o svemu što možeš tamo vidjeti!’
Poglavlje 240
01] Cyrenius reče: ‘Gospode, veliki baš kao i mali mozak imaju tamno sivu boju na njihovoj površini; dublje unutra, unatoč sunčevom svjetlu koje ga obasjava, sve je crno i mračno, a sjajne, sivo-bijele točke između ne reprezentiraju apsolutno ništa. A ovime sam Ja već završio moje opisivanje onog što se može vidjeti. Jedino mi jedno pitanje dozvoli, o Gospode, a ono se sastoji u sljedećem: U takvom iskvarenom mozgu, što će postati od mnoštva mozgovnih formacija koje nemaju piramidnu strukturu?’
02] Rekoh Ja: One ne služe ničemu; one su istinska pustinja u mozgu i u duši jedino proizvode nesretan osjećaj neodređenog nikakvog-znanja (none-knowledge) i nikakvog-raspoznavanja (none-recognition). A ako poželite razgovarati sa takvom dušom u svezi viših, meta-fizičkih stvari, i odnosa, uskoro će se od vas zahtjevati da o tome zašutite; jer ako bi ona o tome trebala išta više/dalje razmišljati, očigledno bi poludjela. Prema tome vi ne možete govoriti sa takvim ljudima, budući je njima nemoguće raspoznati i razumjeti išta od ovoga, čemu vi sada možete vidjeti istinski razlog. Čak prilično prirodne, fizičke stvari oni razumiju jedino jako teško ili pak ne uopće, da ne spominjem duhovne i nebeske stvari.
03] Gledajte, jedan bik također ima usta, u njima prilično velik jezik i zube i također ima i glas. Rezultat bi trebao biti da bi on također trebao biti sposoban naučiti govoriti; samo pokušajte, da li ćete u dvadeset godina biti sposobni dovesti bika do točke, gdje je on u stanju makar izgovoriti jednu jednosložnu riječ! I unatoč tome, Ja vam kažem, da bi bilo prije moguće bika naučiti govoriti, nego naučiti čovjeka sa takvim iskvarenim mozgom nešto o stvarima koje nadilaze tjelesna osjetila! Jer ako počnete govoriti o nečemu što se previše izdiže iznad njegova ograničenog horizonta znanja, on će vam se prilično dobronamjerno smijati i počet će vas smatrati za bedaka. A ako ga nastavite gnjaviti sa takvim bajkovitim stvarima, on će se razljutiti i prilično razjareno vas izbaciti kroz vrata!’
04] Reče Cyrenius: ‘Da, ali kako će onda biti moguće priopćiti/prenijeti Tvoju Riječ takvim ljudima, kojih je nebrojeno puno?’
05] Rekoh Ja: ‘Ako kod ljudi koje ćete posjetiti pronađete prijemčivo srce (sharing-heart), i ako vas pozovu u njihove kuće, onda ostanite i prije svega pokušajte oživjeti njihove neznatno žive duše! Ako to napravite, duša takvih ljudi će postati rastuće više aktivna, što će u umu raširiti svjetlo, i toplina ovog svjetla će započeti dovoditi male mozgovne ploče u više prihvatljiv red, a takvi će ljudi onda uskoro postati više otvoreni za više učenje i na taj način, korak po korak uzdići se do rastuće čišćeg svjetla (Matej 10:11-13).
06] Međutim, ako u onih koje posjećujete pronađete potpuno mrtvo srce, onda brzo produžite (Matej 10:13-15)! Jer pred svinje ne smijete bacati biserje (Matej 7:6)! – Razumite ovo jako dobro! Kome je i dalje nešto nejasno, on sada treba pitati, i biti će mu pružen pravi odgovor! Inače se dva mozga mogu odložiti!
07] Stari Markus se približi i reče: ‘Gospode, podne se bliži! Zar ne bi trebao početi spravljati ručak?’
08] Rekoh Ja: ‘Hvale je vrijedno od tebe da Me pitaš u svezi toga; međutim, ručak za dušu i duh što izvire iz Mojih usta, ima neizračunljivo veću vrijednost nego vaš ručak za tijelo! Radi toga mi najprije želimo konzumirati još nekoliko duhovnih jela, i onda ću vam kazati kada je došlo vrijeme za pripremu tjelesnog ručka! Dobro je dobro, ali bolje je bolje!’
09] Sa ovime je Markus prilično zadovoljan i ostaje kod svoja dva sina, da bi vidio i čuo što će se sljedeće zbiti.